DADES COVID | Dotze noves morts per coronavirus i la pressió als hospitals segueix creixent a Tarragona
ESCOLES COVID | L'escola Els Til·lers de la Masó, el primer centre tarragoní tancat a causa de la Covid-19 després de Nadal
COVID A L'ESGLÉSIA | Tercer brot en una comunitat religiosa de Tarragona
El balanç diari del Departament de Salut ha reportat avui divendres, 22 de gener, 427 nous contagis i 9 defuncions per coronavirus a les comarques de Tarragona, amb un total acumulat de 39.190 positius i 1.000 morts des de l’inici de la pandèmia. El risc de rebrot, un dia més, es manté altíssim, tot i que baixa dels 1.000 punts a les Terres de l'Ebre. L'Rt, per la seva part, supera per poc la barrera de l'u. Els ingressos hospitalaris a la demarcació són ara 344, 6 menys que ahir, i les xifres de l’UCI s’incrementen, amb 631 pacients arreu de Catalunya, 10 més que en l’últim informe de Salut.
En concret, la regió sanitària del Camp de Tarragona suma avui 293 nous casos de Covid-19 i 7 morts derivades de la malaltia. L’acumulat de contagis des del mes de març és de 30.834 i les defuncions s’enfilen fins a les 860. El risc de rebrot a les comarques del Camp és de 662 punts (-37) i l’Rt cau cinc centèsimes i assoleix l’1,01. Ara mateix, als hospitals tarragonins hi hauria 284 pacients ingressats (-3). A les comarques del Camp s'han vacunat amb la primera dosi 12.333 persones i, amb la segona, 257.
A les Terres de l’Ebre les autoritats sanitàries han informat avui de 134 nous positius per coronavirus i dues defuncions, amb un total acumulat de 8.356 contagis i 140 morts des de l’inici de la pandèmia. A les comarques ebrenques el risc de rebrot cau avui 36 punts, fins als 974, amb una Rt d'1,08 (-0,09). Segons el Departament de Salut, als hospitals de les Terres de l'Ebre hi hauria, ara mateix, un total de 60 persones ingressades per la Covid-19 (-3). En aquesta regió sanitària ja han rebut la primera dosi de la vacuna 4.413 persones i la segona, 136.
La ciutat de Reus registra avui divendres 69 nous contagis i una defunció per coronavirus, amb un balanç acumulat de 7.925 positius i 175 morts des del mes de març. A la capital del Baix Camp el risc de rebrot és elevadíssim i preocupant, amb 946 punts (-37) i una Rt d’1,14 (-0,04). Hi hauria 77 persones ingressades per la malaltia (sense variació) a l’Hospital Sant Joan, segons el balanç de Salut. A Reus, s'han vacunat 3.074 persones amb la primera dosi i 123 amb la segona.
A Tarragona ciutat, per la seva part, s'han reportat 84 nous positius i tres morts, amb un total de 7.125 casos i 169 defuncions des de l’inici de la pandèmia. El risc de rebrot és ara de 772 (-11), amb una Rt que cau fins a l'1,10 (-0,03). Als hospitals tarragonins hi hauria 51 pacients ingressats per coronavirus (+1), segons el Departament de Salut. Ara, a la capital del Tarragonès ja s'han vacunat 3.011 persones amb la primera dosi i 61 amb la segona.