De la processó del silenci a la 'Passió' de Cunit: la Setmana Santa al Baix Penedès

Entre el Divendres Sant i el Dilluns de Pasqua es concentren diversos actes destacats a la comarca

El Misteri de l'Ecce Homo va ser recuperat el 1999 al Vendrell.
El Misteri de l'Ecce Homo va ser recuperat el 1999 al Vendrell. | TGNDigital
06 d'abril de 2023, 06:00
El Baix Penedès viurà aquest llarg cap de setmana festiu diversos actes destacats de la Setmana Santa, que aquest 2023 tornen a la normalitat més absoluta. Després de deixar enrere esdeveniments com la benedicció de les palmes i la processó de la Hermandad de las Penas del Diumenge de Rams, destaquem ara alguns dels actes rellevants d’aquest segon cap de setmana.
 
Viacrucis i ‘Stabat Mater’ a l’Arboç: El Divendres Sant a les vuit del matí es fa el Viacrucis pels carrers de l’Arboç, amb l’acompanyament dels Pretorians Armats. A les vuit del vespre, abans de la processó, els solistes de la Coral Polifònica del Vendrell faran el cant ‘Stabat Mater’ a la parròquia.
 
Processó del Silenci del Vendrell: El Divendres Sant al vespre, el protagonisme als municipis és per a la Processó del Silenci o de l'Enterrament, una de les més sentides. Al Vendrell, se’n pot veure una de les més destacades, amb la presència dels Armats i el seu Misteri de l’Ecce Homo, que es va cremar durant la Guerra Civil i va ser recuperat el 1999. A la processó també hi prenen part diferents passos, com el del Natzarè, el del Crist de la Creu, el del Sant Sepulcre i el de la Mare de Déu de la Soledat. La interpretació del ‘Miserere’ a l’interior de l’església posa el punt final a l’acte.
 
La ‘Passió’ de Cunit: Després de tres anys d’absència pel coronavirus,  l’Ateneu Cultural Alba de Cunit recupera aquest 2023 la representació de ‘La Passió’. La 24a edició es farà el divendres 7 d’abril a les 19.30 hores al Teatre Municipal de Cunit. Per poder veure la representació s’ha de fer un donatiu de tres euros i l’aforament és limitat.
 
La recerca de l’ou de Pasqua i dels animals nocturns: El Vendrell ha programat diferents activitats durant el cap de setmana als nuclis marítims. El dissabte 8 d’abril es farà, per segon any, la recerca de l’ou de Pasqua als Jardins de l’Alberg de Coma-ruga. Una activitat que tindrà lloc de les nou del matí a la una del migdia. El mateix dia, a les 19.30 hores, s’ha programat una activitat per descobrir animals nocturns a les Madrigueres.  
 
Caramelles a l’Arboç i Calafell: Una de les opcions que no pot faltar mai aquests dies són les cantades de Caramelles. A Calafell n’hi ha previstes el dissabte 8 a les 17.30 hores al nucli de la Platja, i el diumenge 9 a les deu del matí al nucli del Poble. També el Grup de Caramelles de l’Arboç farà una cantada pels carrers del centre el diumenge 9 a la sortida de l’església després de l’Eucaristia.
 
La mona de Pasqua, a l’ermita de Sant Antoni: Són molts els ciutadans que el Dilluns de Pasqua mengen la mona en un entorn natural. Un dels espais més habituals és al voltant de l’ermita de Sant Antoni, a Albinyana. A més de menjar la mona després de l’ofici que se celebra a l’ermita, alguns veïns també opten per quedar-se a dinar a la zona.