El Port de Tarragona ha preparat un seguit d'iniciatives amb motiu del Dia Internacional de les Dones el pròxim 8 de març. Unes activitats que es faran en els seus diversos espais del Moll de Costa: el Museu del Port, l'Arxiu del Port i el Teatret del Serrallo.
Les activitats del 8M
Al Museu del Port hi haurà una nova activitat per a tots els públics. Una visita teatralitzada a l'interior museístic sota el títol 'Consignant vaixells'. La presentació serà el 8 de març i el diumenge 13, a les 12.30 hores, es farà la primera visita teatralitzada gratuïta amb cita prèvia a museuport@porttarragona.cat.
El personatge de l'Emília Mallol presenta la consignatària actual del Port de Tarragona mentre explica la tasca que porta a terme el consignatari als ports per resoldre situacions de l'armador i la mercaderia a carregar o descarregar.
A l'Arxiu del Port, en el marc de les activitats programades, s'organitza una conferència amb el títol 'Arxius en clau feminista'. Remei Perpinyà, doctora en Història i màster en Arxivística, serà l'encarregada de realitzar-la.
Aquesta forma part del cicle 'Tardes a l'Arxiu' i tindrà lloc el dimarts 8 de març a les 18 hores a la sala d'actes de l'Arxiu del Port. La periodista tarragonina Laura Casas presentarà l'acte. L'activitat és gratuïta amb aforament limitat i cal fer la reserva a arxiu@porttarragona.cat
El Teatret del Serrallo acollirà dues activitats amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El dissabte 5 de març a les 20 hores serà escenari del concert 'Mr.Divas', mentre que el 17 de març, a les 17 i a les 19 hores, les dones de la Casa del Mar amb tres petites actuacions en un 'Tastet poètic'.
'Mr. Divas' presenta un concert íntim, un projecte que fa un homenatge a les veus femenines de més culte. Un acte amb preu solidari a favor de l'Associació Oncològica Dr. Amadeu Pelegrí.
Les dones de la Casa del Mar presenten tres petites actuacions de teatre amb el títol reivindicatiu 'Dones amb els ets i uts'. Totes dues funcions són gratuïtes i es poden recollir a l'oficina de la Casa del Mar.
Altres activitats per aquest març
L'Arxiu del Port organitza per al diumenge 13 de març una visita guiada a la casa Fontanals del barri del Port. Una visita conduïda per Francesc Gassó, propietari de l'immoble, i que ha tingut cura de conservar tota la documentació dels Fontanals-Vidal.
La visita serà a les 12 hores del diumenge. El punt de trobada per efectuar la visita serà davant l’estàtua de Mercuri de la plaça dels Carros. L’activitat és gratuïta amb aforament limitat i per fer reserva cal trametre un correu a arxiu@porttarragona.cat.