Amb el nom de 'Ja tenim l'electra!' s'ha publicat un llibre que narra l'arribada de l'electricitat al poble de Sant Vicenç de Calders. Ha estat escrit per Josep Borrut i Casellas, i editat per l'Ajuntament del Vendrell, amb motiu dels 70 anys de l'efemèride. Es presentarà el 21 de gener, a les 19.00 hores, a la Premsa de Lliura de Mas Borràs.
El volum explica el procés d'electrificació del poble de Sant Vicenç de Calders, que va ser dels últims nuclis del Baix Penedès en tenir-ne. No va ser fins l'any 1952 que l'electricitat va ser una realitat a Sant Vicenç de Calders. En aquell moment, el nucli ja formava part del Vendrell, que l'havia annexionat el 1946.
La promesa de fer arribar l'electricitat
De fet, un dels motius d'aquesta annexió va ser la promesa de fer arribar l'electricitat a Sant Vicenç que va fer el consistori vendrellenc. Tot i que l'annexió es va fer el 1946, encara passarien sis anys fins que l'electrificació del poble fos una realitat.
Abans, l'electricitat ja havia arribat al Vendrell el 1909, gràcies a la central tèrmica de la carretera de Santa Oliva. També es va electrificar l'estació de Sant Vicenç de Calders, el 1913, i els nuclis de Sant Salvador i Coma-ruga, el 1923. El poble de Sant Vicenç encara hauria d'esperar prop de trenta anys per gaudir d'aquest important servei.
Durant la Festa Major d'Hivern de Sant Vicenç
La presentació del llibre es farà el 21 de gener en el marc de la Festa Major d'Hivern de Sant Vicenç de Calders. Hi prendran part, a més de l'autor, l'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, la directora de l'Arxiu Comarcal, Nativitat Castejón, i Òscar Esquerda, d’Ònix Editor. Serà a partir de les les set de la tarda a la Premsa de Lliura de Mas Borràs.
