Sant Vicenç de Calders va acollir el passat divendres 21 de gener la presentació del llibre 'Ja tenim l'electra!', de Josep Borrut. El llibre tracta l'arribada de l'electricitat tant a Sant Vicenç com al Vendrell, i es va presentar a la Premsa de Lliura de Mas Borràs.
El llibre de Borrut ha estat editat per l'Ajuntament del Vendrell i Ònix Editor. La seva presentació es va fer en el marc de la festa d'hivern de Sant Vicenç i quan es compleixen 70 anys de l'arribada de l'electricitat al nucli.
Presentat per Alfons Vigo, l'acte va comptar amb l'autor del llibre, Josep Borrut, i amb l'editor, Òscar Esquerda. També van intervenir la directora de l'Arxiu Comarcal del Baix Penedès, Nati Castejón, i l'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez.
Àmplia exposició del contingut del llibre
Ferm defensor de la preservació de la memòria del seu poble, Borrut va fer una àmplia exposició del contingut del llibre. També va dedicar paraules d'homenatge a Josep Güell, veí del nucli que va posar la Premsa de Lliura a disposició d'aquest acte.
El volum relata el llarg procés de l'arribada de l'electricitat al Vendrell, els nuclis marítims i Sant Vicenç de Calders. L'autor ha fet una àmplia recerca a l'Arxiu Comarcal, a l'hemeroteca de la Biblioteca Terra Baixa i en fonts de transmissió oral. Moltes de les imatges incloses provenen de l'Arxiu Comarcal del Baix Penedès.