Sorprenent: Quatre portes dissenyades per Antoni Gaudí, a la venda per Wallapop

Els elements, que ja no apareixen a la plataforma, procedirien de l'edifici de la Pedrera

Publicat el 21 de febrer de 2022 a les 14:00

Quatre portes de fusta, que podrien haver estat dissenyades per l'arquitecte reusenc Antoni Gaudí, han estat a la venda a la plataforma Wallapop per 10.000 euros, a 2.500 euros per porta. Aquests elements, que ara ja no es poden trobar a l'aplicació de compravenda d'objectes, procedirien de l'edifici de la Pedrera de Barcelona, una de les grans obres del geni de la capital del Baix Camp.

 

Segons va revelar el blog 'Salvem la Rotonda', un usuari de la plataforma Wallapop, anomenat Francisco i resident a la Seu d'Urgell, havia posat a la venda les quatre portes, assegurant que procedien de l'edifici de la Pedrera. Els elements són de color ocre i el seu estat de conservació és bastant dolent. Tres d'elles mantenen el marc original de guix i els claus que les fixaven a la paret.

 

Disparitat de criteris sobre l'autenticitat

La Fundació Catalunya La Pedrera, que s'encarrega de gestionar l'immoble, ha qüestionat l'autenticitat de les portes. En aquest sentit, però, Lluís Gueilburt, un dels grans experts en mobles de l'artista reusenca, no té cap dubte que «estan construïdes en temps de Gaudí, per les motllures i per com estan realitzades».

Tres portes que podrien ser de la Pedrera que es venen per Wallapop
Tres de les quatre portes que es van posar a la venda a Wallapop | TarragonaDigital

Gueilburt considera que les portes són autèntiques i, en aquest sentit, ha explicat al diari 'El País' que «ningú es posarà ara a tallar una porta que li costaria fer-la uns 5.000 euros i després pintar-les perquè semblin velles i després vendre-les en Wallapop per 2.500 euros, perdria diners. Dels mobles s'han fet còpies, però de les portes mai».

 

«Podrien haver acabat en un contenidor»

L'expert en Antoni Gaudí ha assegurat que les portes «van estar col·locades i van pertànyer a un dels pisos de la Pedrera. Es van arrencar i podien haver acabat en un contenidor», un fet que ja es va produir fa uns anys amb una trentena de portes que es van recollir d'un contenidor i que ara es conserven al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).

 

Així mateix, l'any 2019, la Càtedra Gaudí va dipositar en el Museu del Disseny de la Pedrera altres quatre portes, dos marcs i fragments del parquet procedents de la reforma del pis principal de l'emblemàtic edifici.