Un manifest: 16 entitats de Montblanc clamen per «un equipament digne del segle XXI»

El text reconeix que el municipi i la comarca gaudeixen d'un gran potencial quant al talent artístic i creatiu

Publicat el 20 de gener de 2023 a les 13:40

16 entitats culturals de Montblanc han signat un manifest conjunt per demanar el compromís de les formacions polítiques per a «una proposta cultural al nivell de les necessitats de la vila». En aquest sentit, el text reconeix que el municipi i la comarca gaudeixen d'un gran potencial quant al talent artístic i creatiu, però calen espais i polítiques que ajudin a desenvolupar aquests aspectes.

 

Per aquest motiu, les diferents associacions i agents reclamen poder «disposar d'un equipament escènic-musical i d'un espai d'art, modern amb els equipaments propis del segle en el qual estem» A més, també exigeixen un segon compromís en la seva proposta de futur, que «és d'un equip professional que estigui al capdavant de la gestió cultural d'aquest equipament».

 

En aquest sentit, els signants del manifest demanem a les formacions polítiques que concorreran a les pròximes eleccions municipals «la inclusió en els seus programes electorals d'una proposta cultural d'acord amb aquestes demandes: un espai físic, equipat tècnicament per al segle XXI, útil, amb espais de treball i de socialització,i d'un equip humà que el gestioni al servei de les necessitats culturals».

 

Les entitats que signen el manifest són Associació Cultural Pastorets de Montblanc, Associació la Conca 5.1, Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, Associació Pessebristes de Montblanc, Banda de Música Verge de la Serra de Montblanc, Companyia Mutis, Congregació de la Sang de Montblanc, Coral Flor de Lis, Espai Creatiu El Formiguer, Factoria Bram, Fundació Museu del Pessebre de Catalunya, Gegants i Nanos de Montblanc, Grup de Teatre Fila Zero, La Baridana Col·lecció d'Acció Artística, Museu Comarcal de la Conca de Barberà i Òmnium Cultural Conca de Barberà i Baixa Segarra.