A partir del dijous 21 de març, la sala 2 del Refugi 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona acollirà 'Thorpeness / Stanwell', una exposició que commemora l'atac als mercants anglesos al Port de Tarragona durant l'any 1938, en plena Guerra Civil espanyola. Aquesta mostra, que forma part del Programa de Memòria Democràtica de Tarragona, destaca els bombardejos perpetrats sobre els vaixells Thorpeness i Stanwell per l'aviació feixista italiana i alemanya els dies 20 de gener i 15 de març de 1938, respectivament. L'exposició, que serà d'entrada lliure, estarà oberta al públic fins al 28 d'abril.
Els horaris d'obertura durant el mes de març seran de dimarts a dissabte de 10.00 a 13.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores, mentre que a partir d'abril, els horaris es modificaran a dimarts a dissabte de 17.00 a 20.00 hores. Els diumenges i festius romandran oberts d'11.00 a 14.00 hores, tancant tots els dilluns.
Altres activitats relacionades amb l'exposició inclouen la presentació del llibre 'Thorpeness / Stanwell. L'atac als mercants anglesos del Port de Tarragona (1938) durant la Guerra Civil espanyola' d'Òscar Martín i Txell Navarrete, que tindrà lloc el 9 d'abril a les set de la tarda a la sala 2 del Refugi 1 del Moll de Costa.
A més, el dissabte 20 d'abril a les dotze del migdia, Martín i Navarrete guiaran la 'Ruta pels espais dels bombardejos al Port de Tarragona', una visita que durarà aproximadament noranta minuts i que caldrà reservar prèviament enviant un correu electrònic a arxiu@porttarragona.cat.
Una exposició recorre la història dels atacs al Port de Tarragona durant la Guerra Civil
«Thorpeness / Stanwell» és una exposició que commemora l'atac als mercants anglesos al Port de Tarragona durant l'any 1938
ARA A PORTADA
-
Tornen a transvasar aigua del pantà de Siurana al de Riudecanyes després de dos anys de sequera TarragonaDigital
-
La Firagost 2025 aposta pels productors locals i vol retornar als orígens de la fira per ser referents TarragonaDigital
-
L'enxampen gravant en un lavabo de dones al centre de Tarragona i agredeix una vigilant TarragonaDigital
-
El projecte PFAS-CLEARWATER estudiarà com eliminar compostos perfluoroalquilats de l'aigua potable de Reus i Tarragona TarragonaDigital
-
Arriba la 13a edició del Danseu Festival a les Piles per «crear nous públics per la dansa» Albert Oliva
Publicat el 20 de març de 2024 a les 08:17
Et pot interessar
-
Cultura K-Pop, pop català i energia jove: Tarragona es bolca amb la Korean Vibes Week i el Festival Sota la Palmera
-
Cultura El Morell clou una Festa Major amb èxit de participació i ambient festiu
-
Cultura Riudoms desperta els cinc sentits amb una Fira de l'Avellana plena de gastronomia, música i tradició
-
Cultura Els monuments de Reus que són Bé Cultural d’Interès Nacional i estan carregats d’història
-
Cultura Arriba el Calçofest, el nou festival que arrenca la temporada de calçotades a Valls
-
Cultura Les millors imatges del Seguici de la Festa Major del Morell 2025