Actualment, la pista de l'institut té sostre, però està oberta pels quatre costats. El projecte, que es preveu fer l'any que ve, servirà per acabar de tancar l'equipament, i s'afegiran vestidors, lavabos i dutxes. Al davant hi haurà una plaça i una zona d'aparcament, amb entrada directa a l'equipament.
Al matí, el pavelló tindrà un ús lectiu normal del centre i a la tarda es destinarà a la pràctica de les entitats esportives locals. Encara que no es preveu que hi hagi graderies, des del consistori han puntualitzat que sí que podria acollir competicions si fos necessari.
Reordenació dels espais a l'aire lliure
L'alcalde de Calafell, Ramon Ferré, ha destacat que s'ha seguit "la mateixa filosofia que amb la renovació del pavelló Joan Ortoll", consistent en "aprofitar tot el que està fet per tal que el cost sigui assumible". L'Ajuntament també ha informat del projecte per reordenar els espais a l'aire lliure del Camí de Mar, que està a la fase final de la seva elaboració i tindrà un cost d'un milió d'euros.El projecte contempla fer quatre noves pistes poliesportives —tres dins del recinte de l'institut i la quarta, fora—, impulsar un nou traçat de la pista d'atletisme, reordenar i pavimentar l'aparcament i fer una nova tanca perimetral que delimiti els espais i l'obertura de noves entrades al recinte. La pavimentació de l'aparcament ja es podrà fer aquest mateix any, ja que el consistori disposa dels 200.000 euros que costarà. La resta d'actuacions es preveuen fer l'any vinent.