Cambrils tornarà a convertir-se en l'epicentre del ciclisme amb la celebració de la 6a edició de la Cambribike del 9 a l'11 de maig. Un any més, el Parc del Pinaret s’omplirà de ciclistes i aficionats de totes les edats per gaudir d'un complet programa de curses en modalitats com carretera, BTT, gravel i trial, així com nombroses activitats familiars.
L'esdeveniment, coorganitzat pel Patronat de Turisme de Cambrils, l'Ajuntament de Cambrils i els clubs ciclistes locals, s'ha consolidat com una cita imprescindible per als amants de la bicicleta a la demarcació de Tarragona. El programa complet es pot consultar al web oficial.
Un dels plats forts d'aquesta edició serà la Bioracer Cambribike Road "Marxa dels 6 Ports", una exigent cursa ciclista de carretera que oferirà dues distàncies: un recorregut llarg de 125 km amb 2.480 metres de desnivell acumulat i un de més curt de 85 km amb 1.489 metres de desnivell. Amb aquesta proposta, els participants gaudiran de paisatges emblemàtics com les serres de Llaberia i Montsant i diversos municipis del Priorat.
Com a novetat, Cambrils també acollirà el Campionat d'Espanya de Trial, que es portarà a terme diumenge 11 de maig, a partir de les 9 hores, amb la participació de ciclistes destacats en l'àmbit mundial. A més, destaquen la cursa infantil Open KidsCambribike, la 3a Kids Cup Tarragona FCC i la tradicional marxa Cambribike BTT.
Refermar l'atractiu dins el món del ciclisme
L’alcalde de la vila marinera, Oliver Klein, ha posat en valor la suma d’esforços dels clubs, les empreses locals especialitzades i el patronat per promocionar el turisme esportiu i organitzar un esdeveniment d’aquest nivell i ha destacat la qualitat dels serveis i les característiques geogràfiques del municipi.
Per la seva banda, Patricia de Miguel, regidora de Turisme i Promoció Econòmica ha afirmat que "Cambrils compta amb una llarga experiència en l'organització d'esdeveniments esportius, i ha parlat de l’àmplia oferta especialitzada en ciclisme, amb allotjaments adaptats a les necessitats dels esportistes, agències especialitzades, tallers de reparació, botigues de venda i lloguer de bicicletes".
La regidora també ha explicat que el Patronat Municipal de Turisme impulsa la marca "Cambrils Cycling Paradise" per promocionar l'atractiu del municipi tant a nivell nacional com internacional, apostant fermament pel turisme esportiu com a eina clau per a la desestacionalització turística. “La celebració d'esdeveniments esportius fora de la temporada estival contribueix a dinamitzar l'economia local, atraure visitants durant tot l'any i fomentar la pràctica esportiva entre la població local”, ha conclòs de Miguel.