El Nàstic dona un cop de puny sobre la taula en el grup I de Primera RFEF després de golejar (5-1) la Ponferradina. Els grana, en un dels partits més complets de la temporada, han remuntat un gol en contra anotat per Mula i ha aconseguit un triomf amb triple premi: pujar a la segona posició, guanyar el ‘goal-average’ particular als lleonesos i retallar tres punts a una Cultural (líder amb 55) que no ha guanyat cap dels últims cinc partits.
Remuntada de nivell
Pocs es podien esperar un resultat tan contundent veient els primers minuts de l’encontre. La Ponferradina de Javi Rey saltava sobre la gespa del Nou Estadi Costa Daurada i dominava amb contundència la recta inicial d’un matx que posaven a favor en el minut 20. Un contraatac i una transició precisa deixava l’exgrana Mula en una posició favorable per engaltar un potent xut que superava, pel pal curt, a Dani Rebollo. Tocava creure en la remuntada. I una altra cosa no tindrà, però aquest equip creu. En el seu entrenador i en les seves possibilitats d’ascendir.
No ha estat fins al minut 42 quan el Nàstic trobava el premi. Oriol pressionava Sibille en una jugada ofensiva, el defensa visitant relliscava i el capità grana acabava provocant un penal que el mateix cambrilenc no ha desaprofitat. Pujava al marcador un empat que duraria poc en el segon temps. Assistència magnífica de Leal des de la defensa i Narro, sol davant Prieto, li aixecava la bola per superar-lo amb una magnífica vaselina en el minut 49. El Nàstic manava i no renunciava a més. Fruit d’això, Concha competia amb Narro per anotar grans gols i controlava una bola dins de l’àrea per anotar el tercer en el minut 60.
Golejada per recrear-se
El Nàstic madurava l’encontre sense patir en excés. La Ponferradina buscava la reacció, però no trobaven els espais. Amb l’equip de Lleó arriscant-se per posar-se dins del matx en la recta final, Jardí ha trobat un espai a la contra per plantar-se davant Prieto i superar-lo en una magnífica acció individual en el minut 84. La Ponferradina estava desfeta i Antoñín se sumava a la festa amb un cop de cap en un llançament de cantonada que es convertia en el definitiu 5 a 1.
Golejada grana en el millor partit de la temporada per assaltar la segona posició, guanyar el ‘goal-average’ al seu rival avui i per situar-se a set punts de la Cultural. Els líders han perdut contra el Barça Atlètic aquesta jornada i veuen com el Nàstic s’apropa. Set punts de distància tenen encara, tot i que la fletxa dels lleonesos apunta cap avall i la dels tarragonins cap amunt. Hi haurà temps per a lluitar per l’ascens directe? Dissabte vinent a les 18:00 hores, Sestao-Nàstic per continuar donant guerra.
FITXA TÈCNICA
Gimnàstic: Rebollo, Migue (Pol 83’), Gorka, Leal (Dufur 88’), Oriol, Montalvo, Sanz, Narro (Jardí 66’), Torres (Gorostidi 66’), Concha (M. Fernández 66’), Antoñín
Ponferradina: Prieto, Andújar, Sibille, Lancho (Yeray 62’), Mula (Valle 62’), Bustos (Ernesto 83’), Markel (Cortés 80’), Carrique, Ramón, Costa i Esquerdo (Marc 80’)
Gols: 0-1 / Mula (20’); 1-1 / Oriol (42’); 2-1 / Narro (49’); 3-1 / Concha (60’); 4-1 / Jardí (84’); 5-1 / Antoñín (90’)
Targetes grogues: Per als locals Sanz, Narro i Migue i per als visitants Ramón i Lancho
Incidències: Matx de la jornada 30 del grup I de Primera RFEF disputat al Nou Estadi Costa Daurada amb la presència de 10.341 espectadors