Durant tres dies, la ciutat tarragonina serà la capital del bàsquet formatiu, amb 16 equips ACB i més de 200 nens, que disputaran 26 partits. El conseller d'Esports, Berni Álvarez, ha assenyalat que "el treball que fem des de Tarragona Esports dona els seus fruits: Tarragona tornarà a ser la seu d'un gran esdeveniment esportiu que arribarà per primera vegada a la ciutat".
La disputa de la Minicopa Endesa a Tarragona ha estat possible gràcies a l'acord tancat entre l'ACB, l'Ajuntament de Tarragona i la Diputació.
Ricky, Doncic, Albert Díaz o Domantas Sabonis
La Minicopa Endesa va començar a disputar-se la temporada 2002/2003 i fins a 116 jugadors que l'han jugat han debutat a l'ACB. Entre ells, destaquen grans estrelles com Ricky Rubio, Luka Doncic, Domantas Sabonis, Jaime Fernández o Alberto Díaz.Així mateix, també han disputat la competició jugadors que ara brillen a l'NBA, com Santi Aldama (Memphis Grizzlies) o Victor Wembayana (San Antonio Spurs).