Tarragona acull aquest cap de setmana el Campionat de Catalunya cadet de bàsquet

Barça, Joventut, Manresa i Hospitalet es veuen les cares al Casal Esportiu de Riu Clar

Publicat el 06 de maig de 2022 a les 07:10

Aquest cap de setmana, 7 i 8 de maig, el Riu Clar Arena de Tarragona és l'escenari de la Final a Quatre del Campionat de Catalunya Cadet Masculí Preferent de bàsquet. La cita, que es va presentar aquest dijous, comptarà amb la participació del Joventut de Badalona, el FC Barcelona, el Bàsquet Manresa i el CB L'Hospitalet.

 

Aquesta fase final està organitzada per la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), l'Associació Deportiva Torreforta (ADT) i de l'Ajuntament de Tarragona i la previsió és que més d'un miler de persones passin pel pavelló de Ponent cadascun dels dies. L’esdeveniment, a més, és el primer acte del 40è aniversari de l’ADT, que se celebra aquest 2022.

 

«Veurem jugadors que en pocs anys estaran a la Lliga ACB»

En la presentació d'aquest dijous, el president de l’ADT, Robert Hernández, ha explicat que «és una gran oportunitat poder portar aquesta competició a casa nostra, ja que durant el cap de setmana podrem veure al Riu Clar Arena alguns jugadors que en pocs anys estaran jugant a la Lliga ACB».

 

La consellera d'Esports de l'Ajuntament de Tarragona, María José López, ha destacat que «és important que hi hagi un esdeveniment tan important com aquest a la ciutat, un fet que no seria possible sense el treball dels nostres cubs».

 

Finalment, el cap de serveis de la RT de la Federació Catalana de Basquetbol a Tarragona, Modest Vadillo, ha fet una crida al públic de Tarragona a apropar-se al Casal Esportiu de Riu Clar «per poder veure els millors jugadors de Catalunya en edat cadet».

 

El programa del cap de setmana

La primera semifinal de la competició tindrà lloc aquest dissabte, a partir de les 17 hores, i enfrontarà el Joventut Badalona i el CB L'Hospitalet. A continuació, a les 19 hores, serà el torn del Barça i del Bàsquet Manresa, que jugaran per la segona plaça en la final de diumenge.

 

Els guanyadors de les semifinals es veuran les cares a la gran final que es jugarà diumenge, a les 16:05 hores, mentre que el 3r i 4t lloc es jugarà tot seguit, a les 18 hores.

 

Els tres primers classificats aconseguiran un bitllet per al Campionat d'Espanya de clubs Cadet Masculí que enguany es disputarà del 15 al 21 de maig a San Fernando (Cadis).