El partit Junts-Primàries del Vendrell ha denunciat que l'empresa mixta Aigües del Vendrell, que s'encarrega del servei de l'aigua al municipi, acumula pèrdues de "prop de 685.000 euros els dos darrers anys". El Consell d'Administració de l'empresa ha aprovat uns comptes anuals que, segons el partit de Josep Maria Llasat, deixen "l'empresa municipal en una situació financera força compromesa".
Les pèrdues provenen, segons Junts-Primàries, pels "gairebé 500.000 euros pagats a Aqualia en els darrers dos anys pels cinc milions d'euros que es van deixar a la societat perquè aquesta fes front al cànon inicial". Uns diners que, "en comptes de destinar-se a inversions de millora en la xarxa, es van destinar en la seva major part a fer front al forat generat per l'Escola de Música Pau Casals", asseguren.
Una altra causa que apunten és "la dependència cada vegada més gran de compra de l'aigua de l'Ebre, que ha apujat força el seu preu". La formació reitera que el govern local no ha fet les inversions necessàries per "rebaixar les fuites de milions de litres que es perden per les canonades de la xarxa, quantificades pel mateix Ajuntament en un 35%".
Per això denuncien que hi ha una "gestió nefasta dels representants del govern municipal del PSC" a la societat, que la deixa en situació complicada. "Sembla que l'únic objectiu és generar pèrdues i així poder fer una pujada en el preu del rebut de l'aigua", aventuren des del partit.
Al ple del dilluns 17 d'abril, Junts-Primàries presentarà una moció en la qual es demana que es faci el pla d'emergència contra la sequera i "un pla de xoc per aturar les pèrdues econòmiques que presenta la societat Aigües del Vendrell".
Asseguren que Aigües del Vendrell acumula pèrdues de 685.000 euros en dos anys
Junts-Primàries veu una «gestió nefasta» del govern local a la societat público-privada
ARA A PORTADA
-
L'Espluga de Francolí reclama a la Generalitat de Catalunya substituir el pont de la Font Baixa TarragonaDigital
-
-
Adjudiquen les obres de construcció d'un dipòsit per evitar desbordaments al canal de la Móra de Tarragona TarragonaDigital
-
Torredembarra impulsa la mobilitat sostenible amb un nou tram de carril compartit i enllumenat a l'N-340a TarragonaDigital
-
El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta l'estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp TarragonaDigital
Publicat el 14 d’abril de 2023 a les 12:39
Actualitzat el 14 d’abril de 2023 a les 12:56
Et pot interessar
-
Política Xavier Bultó es converteix en el nou alcalde de Montferri
-
Política Dimiteix Llorenç Montalà, l'alcalde de les Piles
-
Política Vandellòs i l'Hospitalet aprova el Pla d'Incendis i nous ajuts per a la digitalització de les empreses
-
Política Marc Bigordà, l'alcalde dels Garidells, es converteix en nou diputat de la Diputació de Tarragona
-
Política El Govern es compromet a garantir la segona fase del TramCamp Reus-Tarragona per «donar sentit al projecte»
-
Política L’Ajuntament de Mont-roig denuncia un DJ per incitar a insultar Pedro Sánchez durant la Festa Major de Miami Platja