Ciutadans de Bellvei proposa que es creï la figura del Defensor del Veí

Faria d'enllaç entre l'Ajuntament i els veïns, recollint les seves queixes

Publicat el 10 de gener de 2022 a les 12:18

El grup municipal de Ciutadans a l'Ajuntament de Bellvei ha presentat una moció pel pròxim ple on proposa crear la figura del Defensor del Veí. Aquest seria un càrrec no remunerat que comptaria amb el suport administratiu del personal municipal. 

 

Seria una figura que «acostaria l'Ajuntament als ciutadans, que tindrien un canal directe on plantejar les seves queixes», segons el portaveu de Cs, Enrique Chicano. D'aquesta manera, els veïns podrien «exigir les responsabilitats oportunes, simplificant tràmits i oferint una resposta el més àgil possible».

 

El primer pas consistiria a elaborar un reglament que regulés el seu funcionament, per la qual cosa Cs ha proposat un esborrany per agilitzar la feina. El portaveu del partit creu que el Defensor del Veí «complementaria els canals existents per recollir l'opinió dels ciutadans». A més, de forma anual «presentaria un informe amb totes les actuacions realitzades».

 

Concurs de pintura mural

Cs també ha presentat una segona moció al ple, per demanar que es creï un concurs de pintura mural, que tindria un caràcter bianual. El grup municipal destaca que altres municipis han fet de l'art urbà «una senya d'identitat i una atracció turística». Per això demanen apostar-hi també des de Bellvei.

 

La proposta contempla que es planifiqui la temàtica i els indrets on es desenvoluparien aquestes manifestacions artístiques. El partit remarca que s'haurien «d'adaptar a l'entorn i haurien de tenir en compte les tradicions, costums i història de Bellvei».