El Vendrell aprova els sous dels regidors de govern i els càrrecs de confiança

El consistori podria tenir fins a tres càrrecs eventuals

Publicat el 23 de juny de 2023 a les 16:09
Actualitzat el 23 de juny de 2023 a les 16:28
L'Ajuntament del Vendrell ha celebrat aquest divendres 23 de juny un ple extraordinari que ha servit per donar compte de les delegacions als regidors i designar els representants a la Junta de Govern Local. També s'ha donat compte del nomenament de les tinences d'alcaldia, i de les presidències dels Patronats i Consells Municipals.

El plenari també ha servit per aprovar les retribucions dels regidors, que es mantenen iguals que l'últim mandat. En aquest sentit, l'alcalde percebrà 52.000 euros anuals, mentre que la retribució dels regidors que tinguin una dedicació del 100% serà de 46.000 euros. Els regidors que tinguin una dedicació del 75% (dos) cobraran 34.500 euros.

Personal eventual

El plenari també ha aprovat el nombre, les característiques i les retribucions del personal eventual, és a dir, els càrrecs de confiança. En total s'ha aprovat la creació de tres càrrecs amb una retribució de 36.000 euros bruts anuals. La seva tasca serà la d'assessorar els regidors de l'equip de govern en les seves àrees delegades.

Cal recordar que fa dos mandats el govern municipal del Vendrell va acordar que no hi hauria càrrecs de confiança a la corporació, com a mesura d'estalvi. Això només va durar un mandat. El 2019, la figura del càrrec eventual va tornar. Tot i que se'n van aprovar tres, com ara, només el grup de Ciutadans en va nomenar un. Finalment, a la sessió s'ha aprovat que els plens es faran el tercer dilluns de cada mes, si aquest no és festiu.