Junts per Reus ratifica Teresa Pallarès com a cap de llista per al 2023

El segon procediment de recollida d'avals no ha canviat el desenllaç

Publicat el 25 de maig de 2022 a les 13:05

ACTUALITZACIÓ 20.50 h

Teresa Pallarès serà l'alcaldable de Junts per Reus a les eleccions municipals del maig del 2023. El nomenament s'ha fet públic avui, després d'un segon període de primàries. Aquest vespre, la futura alcaldable ha agraït haver rebut el suport del 94,83% dels vots dels afiliats.

 

«Avui comença tot», ha afirmat, preguntada per la futura candidatura electoral. Ha recordat que aquest cap de setmana el partit té una convenció municipalista, i el següent, un congrés. Dues trobades a les quals s'establiran les primeres línies de cara a les eleccions municipals de l'any vinent.

 

El PDECat i l'escenari postelectoral

Pallarès no ha aclarit quina relació electoral s'establirà amb l'actual grup municipal de govern. Dels set membres, cinc són del PDECat, i dos de Junts. De fet és possible que la relació acabi depenent de directrius nacionals, «tot comença avui», ha insistit.

 

Ha donat suport, això sí, al plantejament de Carles Pellicer per tal que l'espai polític de Junts i del PDECat conflueixi electoralment. A partir d'ara, per tant, «hem de trobar els acords justos i necessaris» que ho faci possible. Una feina que s'ha emplaçat a treballar a partir d'ara.

 

Preguntada per si se sent hereva de Pellicer, ha exposat diferències i coincidències. Ha recordat que no prové del PDECat; «soc una persona diferent, amb idees diferents i, probablement, amb un equip diferent». Ha subratllat, també, que treballen per a un projecte de ciutat.

 

Ha acabat elogiant que Pellicer fos «l'alcalde de l'1 d'Octubre», la seva implicació en la proximitat i l'oferiment del seu espai polític de cara al 2023. Aquest matí, també en clau preelectoral, el futur alcaldable del PSC, Andreu Martín, anunciava que es plantegen el repte d'aconseguir 10.000 vots i 8 regidors. Pallarès no ha sigut tan clara i ha respost que l'escenari que es planteja és «el guanyador, sense cap mena de dubte».

 

Pel que fa a possibles pactes, apunta que «hem de treballar amb la idea de construir la ciutat que volem, i sobre aquesta base, pactarem i consensuarem». No ha concretat si haver donat suport a l'aplicació de l'article 155 serà una línia vermella a l'hora de pactar. «És un tema que hem de discutir quan toqui», ha comentat.

 

Pallarès defensa el procés de primàries

El procés de primàries va començar amb una recollida d'avals que es va haver de repetir després que Víctor Terradellas, l'altre candidat, l'impugnés. Finalment se n'ha retirat abans que es produïssin les votacions, no sense acusar el partit de boicotejar-lo. En un comunicat emès aquesta setmana afirmava que el partit ja havia triat candidata abans d'engegar el procediment.

 

Preguntada per la qüestió, Pallarès ha respost que té «respecte per totes les persones i les posicions». Ha subratllat que el partit hagi optat per fer primàries i ha assegurat que s'han desenvolupat «d'una forma absolutament democràtica i transparent». Ha afirmat, també, que «la campanya és sobre el conjunt d'afiliats i afiliades i tothom ho ha fet al seu gust i a la seva mida».

 

Sí que ha respost de manera directa quan se li ha preguntat pel fet que Terradellas assegurés que ell li havia proposat fer una llista conjunta. «Amb mi mai es va posar en contacte», ha sentenciat.

 

Les segones primàries de Junts ratifiquen Pallarès

NOTÍCIA ORIGINAL 15.00 h

Finalment els afiliats han confirmat que Teresa Pallarès serà la candidata de Junts per Reus a les eleccions municipals del 2023. Després d'una segona recollida d'avals, l'actual regidora i delegada de la Generalitat encapçalarà la llista electoral. El segon candidat, Víctor Terradellas, es va retirar de la cursa acusant el partit de boicotejar-lo.

 

Pallarès ha acabat sent l'única candidata a les primàries obertes del partit després de la renúncia de Terradellas el dia abans de les votacions. Ha recollit el 94,83% dels vots dels afiliats. A principis de mes es va anunciar aquesta proclamació, però el procés es va repetir.

 

Segons va informar la formació política, Terradellas no havia recollit el 20% d'avals, necessari per presentar-se a les primàries, però aquest va impugnar el procediment. S'ha organitzat com a primàries obertes a qualsevol persona, militant o no del partit. Calia, això sí, aquest suport per part dels afiliats per poder concórrer a la competició per encapçalar la llista electoral l'any vinent.

 

Després d'anunciar que l'única candidata que havia recollit els avals necessaris era Teresa Pallarès, Víctor Terradellas va impugnar el procediment per un «error informàtic». L'executiva local va reaccionar assegurant que «no podem tolerar cap mínim dubte sobre el procés de primàries obertes». Va ser per això que es va tornar a iniciar el procés de recollida d'avals.

 

Aquest segon termini no ha fet canviar el desenllaç, i Teresa Pallarès ha sigut proclamada candidata de Junts per Reus a les eleccions municipals del maig del 2023. Actualment és regidora d'Economia i Coneixement i d'Habitatge i també delegada de la Generalitat al Camp de Tarragona. Dins del partit és membre de l'executiva local i secretària de Finances a escala nacional, un càrrec per al qual la va proposar Jordi Turull.

 

A Terradellas se l'ha identificat com una persona de l'entorn pròxim de Carles Puigdemont. Els darrers anys, de fet, ha sigut objectiu d'algunes causes sobre el finançament de l'estructura de Waterloo i els seus contactes amb Rússia. Junts per Reus ha convocat una roda de premsa aquest dimecres vespre perquè Teresa Pallarès valori el seu nomenament com a alcaldable als comicis municipals.