Després d’aquesta primera trobada, que tindrà lloc el dimecres 18 d’octubre a les 18 hores al Centre Cívic Llevant, s’engegarà la fase de proposta de la ciutadania. La regidora de Bon Govern, Transparència i Participació, Montserrat Flores, exposa que, en el procés participatiu dissenyat, "és tan important que les reusenques i reusencs coneguin la planificació estratègica i les accions que el govern impulsarà en aquest mandat, com que hi puguin fer aportacions a partir de necessitats, visions i interessos diferents".
La voluntat d'aquesta iniciativa és retre comptes als ciutadans i ciutadans amb voluntat d'enfortiment democràtic. D'aquesta manera, la ciutadania major de 14 anys amb un vincle a Reus, podrà assistir a tres tallers -un per cada eix amb què s'estructurarà el document de planificació- que es duran a terme els dies 23, 24 i 25 d'octubre (als Centres Cívics Mestral, Migjorn i Llevant, respectivament) de 18 a 19.30 hores.
Fase de proposta i votacions
Durant aquestes sessions presencials, podran fer propostes sobre accions concretes a incloure al Pla d'Acció Municipal. A partir del 2 de novembre s’iniciarà la fase de votació. Les propostes recollides als tallers de participació seran validades i es penjaran a la plataforma virtual Reus Participa. Les persones de 14 anys o més, empadronades a Reus, podran votar-ne 6 (dos d’entre les propostes sorgides en cada un dels tres tallers de participació), i les 6 més votades per la ciutadania s'incorporaran directament a la redacció definitiva del PAM.Per tal de facilitar la votació, en aquesta fase hi haurà suport a la participació en la seu de la regidoria de Bon Govern, Transparència i Participació, al Centre Cívic del Carme. Igualment, s’instal·laran Punts d'Interacció Mòbil per acostar el procés de votació a la ciutadania:
- 6 de novembre, de 10 a 13 hores: Mercat Central
- 8 de novembre, de 10 a 13 hores: Mercat del Carrilet
- 11 de novembre, de 10 a 13 hores: Plaça del Gegant Indi.
Pressupostos i ordenances
A més de la primera Audiència Pública del PAM 2023-2027 (18 d'octubre), l'Ajuntament de Reus ha programat una altra sessió (19 d'octubre a les 17 hores) sobre els expedients de pressupostos i les ordenances fiscals del 2024, amb l'objectiu d'oferir a la ciutadania informació i la possibilitat de participar en dos instruments estratègics d’acció i de planificació econòmica.L’audiència pública és un instrument de participació ciutadana, previst als articles 51 i 52 del nou Reglament, que consisteix en una trobada entre l’Ajuntament i la ciutadana "perquè aquesta pugui rebre informació i presentar i debatre propostes en relació amb una determinada actuació pública, activitat o programa d’actuació municipal".