El grup municipal de Som Poble-ERC ha presentat al·legacions al projecte de recuperació dunar de les platges del Vendrell que impulsa el Ministeri de Transició Ecològica. Des del partit remarquen que l'objectiu d'aquestes al·legacions és "garantir que els 357.387 euros d'aquest projecte s'inverteixin de la manera més eficient per aconseguir unes platges més resilients als efectes dels temporals" i, al mateix temps, "fer-ho amb la màxima acceptació social".
Per aquest motiu, SP-ERC demana que "es replantegi l'eliminació de pràcticament totes les illes amb palmeres" que preveu el projecte i s'opti "per la seva substitució progressiva". Això és el que preveu el Pla de gestió del litoral elaborat a instàncies de l'Ajuntament del Vendrell, afegeixen. En cas que es consideri "imprescindible" la retirada, apunten que es comenci amb les que estan més pròximes als espais d'interès natural, "com les Madrigueres, les dunes del Francàs i les zones delimitades de protecció de la flora i fauna litoral".
També creuen que cal avaluar la possibilitat "de replantar aquells exemplars de palmeres que s'hagin d'extreure en altres espais adients del municipi". Als llocs on es retirin palmeres, SP-ERC demana que se substitueixin per tamarius de les espècies ja presents al litoral del municipi, com també demana el Geven.
A les seves al·legacions, la coalició també apunta que cal garantir l'accessibilitat a les platges, "substituint els accessos rígids que es preveuen eliminar per d'altres més adients que no alterin la dinàmica litoral i que, en qualsevol cas, siguin adequats per a les persones amb mobilitat reduïda".
SP-ERC del Vendrell es decanta per una substitució progressiva de les palmeres de les platges
La formació demana que es posin tamarius on es retirin les palmeres i que s'avaluï la possibilitat de replantar-les en altres llocs
ARA A PORTADA
-
El cas de l’abocament irregular de residus a Constantí es complica amb les acusacions d'entitats ecologistes TarragonaDigital
-
La denúncia per la manca de places a les escoles públiques de Reus arriba al Parlament TarragonaDigital
-
La missió comercial de la Cambra de Tarragona que estava atrapada en un hotel a Líbia, traslladada TarragonaDigital
-
Detingut un usuari d'un centre de salut mental de Reus per apunyalar la seva parella TarragonaDigital
-
El Grup Griñó nega les acusacions de connivència amb l'Agència de Residus de Catalunya TarragonaDigital
Publicat el 11 d’abril de 2023 a les 09:17
Actualitzat el 11 d’abril de 2023 a les 09:34
Et pot interessar
-
Política El número 2 de la CUP a Reus, Arnau Martí, renunciarà a la seva acta com a regidor
-
Política La UGT El Vendrell assoleix un acord amb l’Ajuntament que posa fi als procediments judicials pendents
-
Política Impulsem Penedès renova seva estructura pensant en les municipals de 2027
-
Política Junts descarta ara entrar al govern municipal de Tarragona
-
Política Junts decidirà aquesta setmana si entra al govern municipal de Tarragona amb el PSC
-
Política L’endeutament de l’Ajuntament de Calafell continua baixant i se situa en el 66,09%