El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat per 6.099.035,03 milions d'euros (IVA inclòs) les actuacions complementàries a la connexió de l'autovia A-27 amb la carretera N-240 i altres actuacions al tram Valls-Montblanc, en construcció des del març de 2019 i "en fase avançada per finalitzar-lo".
Per millorar la connexió entre l'autovia A-27 i la carretera N-240, es farà un pas superior al quilòmetre 4,6, que reposa el camí de Camp Magre i Vilaverd, a petició dels veïns de Lilla. També es protegirà l'oleoducte de CLH, es revestirà i es farà un edifici annex al centre de control del túnel del Coll de Lilla, s'hi instal·larà una central fotovoltaica i fibra òptica, i es reforçaran alguns sistemes de contenció.
L'actual N-240 entre Tarragona i Montblanc constitueix un dels principals eixos viaris de connexió entre Tarragona i la zona nord-occidental de Catalunya i és un dels corredors més transitats de l'eix Madrid-Saragossa-Lleida. L'autovia A-27 serà una via alternativa de gran capacitat i seguretat a la carretera N-240 entre Tarragona i Montblanc, on enllaçarà amb l'autopista AP-2.
Actualment, l'autovia està en servei entre Tarragona i Valls. En el nou tram Valls-Montblanc, la carretera salva la Serra de Miramar a través del pas del Coll de Lilla, a 580 metres d'altitud, amb un traçat sinuós i forts pendents, tot i que disposa d'un carril addicional per a vehicles lents en tota la longitud de la rampa.
6 MEUR per a obres complementàries del nou tram Valls-Montblanc de l'A-27
L'obra preveu un pas superior a la via a petició dels veïns de Lilla
ARA A PORTADA

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 19 de setembre de 2023 a les 14:35
Actualitzat el 19 de setembre de 2023 a les 15:41
Et pot interessar
-
Societat Reus repinta les bústies de la recollida pneumàtica d’escombraries
-
Societat La Guàrdia Urbana de Tarragona activa un dispositiu especial per les festes de Santa Tecla
-
Societat Arriba la segona edició de Centcelles, el festival tardoromà de Constantí
-
Societat Santa Coloma de Queralt acollirà el concert de les Quatre Estacions de Vivaldi amb motiu dels 300 anys
-
Societat Viñuales defensa que els nouvinguts són «imprescindibles» pel futur de Catalunya en l'acte de la Diada
-
Societat L'AFA de l'Escola Prat de la Riba de Reus mantindrà les protestes per reclamar «mesures urgent» per a la seguretat dels infants