L'AEQT i el Centre de Lectura de Reus signen un conveni de col·laboració

Mitjançant aquest acord, ambdues entitats es comprometen a organitzar activitats de difusió d'interès comú

Els president de l'AEQT i del Centre de Lectura de Reus han signat el conveni de col·laboració entre ambdues entitats.
Els president de l'AEQT i del Centre de Lectura de Reus han signat el conveni de col·laboració entre ambdues entitats. | TarragonaDigital
24 de març de 2025, 17:35
Actualitzat: 17:35h

El Centre de Lectura de Reus i l'Associació d'Empreses Químiques de Tarragona (AEQT) han signat un conveni de col·laboració, mitjançant el qual ambdues entitats es comprometen a organitzar activitats de difusió d'interès comú. En concret, el Centre de Lectura organitza un cicle sobre la indústria química de Tarragona amb diverses sessions a les quals dona difusió. En la mateixa línia, l'AEQT fa difusió de la missió i de les diferents activitats que organitzi l'entitat cultural de la capital del Baix Camp.

A l'acte de signatura van assistir Lluís Miquel Pérez, president del Centre de Lectura; Ignasi Cañagueral, president de l'AEQT; Empar Pont i Anna Garriga, secretària general i directora de Mecenatge del Centre de Lectura, respectivament; així com, Maria Mas, directora gerent de l'AEQT. En el marc d'aquest acord s'està desenvolupant el cicle de conferències sota el tema L'AEQT i la sostenibilitat del sector químic de Tarragona, que se celebra al llarg d'aquest mes de març a la sala Emili Argilaga del Centre de Lectura.

Les sessions del cicle

La primera sessió del cicle es va realitzar el 4 de març i va versar sobre El gran repte de la descarbonització de la indústria química. La xerrada va anar  a càrrec de Maria Mas, directora gerent de l'AEQT, que va explicar els principals trets del sector químic de Tarragona, el seu compromís amb la sostenibilitat i el seu full de ruta cap a la descarbonització i la circularitat. La segona sessió, a càrrec de Marc Fargas, conseller delegat d'AITASA, va tenir lloc el passat 17 de març i va tractar sobre la Circularitat de l'aigua en el sector químic de Tarragona. Fargas va explicar que prop d'un 20% del consum d'aigua per consum industrial és aigua regenerada procedent d'aigües residuals urbanes tractades.

La darrera conferència del cicle tindrà lloc el pròxim 31 de març sota el títol L'aposta del sector per la circularitat de matèries primeres i productes, casos d'èxit.