L'Ajuntament de Torredembarra manté l'esperança de conservar els vuit grups de 1r d'ESO al municipi

La planificació del Departament d'Educació de cara al curs 2025-2026 preveu la supressió d'una línia de 1r d'ESO a l'Institut Torredembarra

La planificació preveu que l'Institut Torredembara perdi una línia de 1r d'ESO.
La planificació preveu que l'Institut Torredembara perdi una línia de 1r d'ESO. | TarragonaDigital
19 de febrer de 2025, 13:20
Actualitzat: 13:20h

L'Ajuntament de Torredembarra manté l'esperança de conservar els vuit grups de 1r d'ESO en els centres educatius del municipi de cara al curs vinent. En aquest sentit, la Taula de Planificació de l'Oferta Educativa va presentar una proposta inicial en què l'Institut Torredembarra perdia una línia del primer curs d'educació secundària obligatòria, deixant el total al municipi en set. Des de la Regidoria d'Educació del consistori torrenc, s'ha assenyalat que "encara no es disposa de l'oferta definitiva de grups de 1r d'ESO per al curs 2025-2026".

Així, segons el comunicat de l'Ajuntament de Torredembarra, "aquesta oferta dependrà del nombre de preinscripcions i matrícules, i per tant, no es pot assegurar que el curs vinent Torredembarra compti amb un grup menys que l'actual". La proposta de set grups es basa en les dades d'alumnat matriculat a 6è de primària que es preveu que demani plaça al municipi: 156 alumnes de Torredembarra, 21 de la Pobla de Montornès i 20 d'Altafulla, als quals cal sumar una estimació de 10 repetidors.

Es preveu que poc més de 200 alumnes demanin plaça de 1r d'ESO a Torredembarra

En total, s'espera que hi hagi 205 alumnes a 1r d'ESO. Amb una ràtio de 30 alumnes per grup, aquesta xifra justifica la proposta inicial de set grups. La Comissió de Garanties i Admissions, diu l'Ajuntament de Torredembarra, serà l'encarregada de revisar les dades definitives i ajustar l'oferta si fos necessari després d'analitzar les preinscripcions i matrícules. De fet, si s'incrementa el nombre d'alumnes en 14 més, es podria arribar novament als vuit grups de 1r d'ESO.

El regidor d'Educació, José García, ha manifestat que "des de l'Ajuntament de Torredembarra treballem per garantir una oferta educativa adequada a les necessitats de l'alumnat i les seves famílies. Volem transmetre tranquil·litat, ja que la planificació final es farà en base a les dades reals de preinscripció i matrícula".