Alcover millora lÂ’enllumenat públic a la urbanització Mas Gassol

Aquests treballs van estretament lligats a lÂ’increment de la demanda de llicències dÂ’obra nova a la urbanització afavorida per la construcció dÂ’un nou vial que unirà els dos nuclis

Publicat el 08 de febrer de 2022 a les 12:31

L'Ajuntament d'Alcover ha dut a terme els treballs de substitució i reposició de l'enllumenat públic de la urbanització Mas Gassol. En total s’han renovat un centenar de punts de llum per tecnologia led per tal de reduir el consum energètic. També la contaminació lumínica i al mateix temps augmentar l'eficiència en la il·luminació de l'entorn.

 

Aquests treballs van estretament lligats també amb l’increment de la demanda de llicències d’obra nova a la urbanització afavorida per la construcció d’un nou vial que unirà el nucli d’Alcover amb Mas Gassol. Estarà operatiu en dos mesos aproximadament. Aquesta millora també ha comportat la reposició del material elèctric sostret a la urbanització en els últims anys.

 

L'Ajuntament continua desenvolupant les accions que indica el PAES d'Alcover (Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible), redactat per la Diputació de Tarragona. Té per objectiu que el municipi arribi a l'any 2030 amb un 40% menys de les emissions de gasos d'efecte hivernacle (GEH) de C02, respecte al 2005 tal com estableix el Pacte d'Alcaldes per una energia sostenible local.

 

Per a molts municipis, l'enllumenat públic significa la despesa energètica més important que assoleix fins a valors entorn el 50% o al 60% del seu total.