Andreu Buenafuente tornarà a la tele amb un programa en català

El presentador desembarcarà a TVE Catalunya amb un programa de cinc capítols

Publicat el 18 de gener de 2022 a les 11:05

Qui es pensés que Late Motiv era l'últim programa de televisió d'Andreu Buenafuente anava molt equivocat. El presentador català encara té corda per a estona i ja s'ha confirmat el seu nou repte televisiu.

 

Un projecte que significarà el seu retorn a la televisió pública i en català. Un escenari ben conegut per Buenafuente després de molts anys treballant en programes de TV3. Aquest cop, però, no serà a la televisió catalana on farà el seu xou.

 

Andreu Buenafuente tindrà un espai a TVE en català, quan es faci la desconnexió a Catalunya. Una notícia que ha explicat el president de la Corporació pública, José Manuel Pérez Tornero, en resposta escrita a una pregunta parlamentària de VOX. 

 

Un programa dedicat als «grans» humoristes

Radiotelevisió Espanyola RTVE i el còmic Andreu Buenafuente estan en negociacions per la realització d'un programa de cinc capítols. Un contingut televisiu en català i que estaria dedicat a cinc «grans» humoristes. Un programa que encara no té dates d'emissió.

 

El grup ultradretà de VOX ha preguntat al Parlament la remuneració que s'estaria negociant amb Buenafuente per a fer el programa. En aquest sentit, el president ha aclarit que les conversacions no s'estan fent amb el presentador reusenc, sinó amb la seva productora, El Terrat. 

 

La intenció que tenen des de RTVE amb el fitxatge de Buenafuente, és clara. Pérez Tornero ha manifestat que l'objectiu és «millorar les audiències», al mateix temps que s'ofereix «un programa de qualitat», en la desconnexió de La 1 de TVE a Catalunya. 

 

Buenafuente torna a la graella en català

L'arribada de Buenafuente a TVE Catalunya no serà estranya per a ell. Les seves primeres aparicions televisives van ser al programa d'Alfons Arús La casa por la ventana a principis dels anys noranta. I el català no serà estrany per a ell, amb una llarga trajectòria a TV3.

 

Els seus primers programes a la televisió pública catalana van ser Persones humanes Tot per l'audiència. Escenaris on va guanyar popularitat i el van catapultar cap a presentar Sense títol  i les seves continuacions —Sense títol 2; Sense títol, sense vacances; i Sense títol s/n—.

 

Un seguit de programes que van desembocar amb l'èxit a la cadena catalana del late show La cosa nostra —entre el 1999 i el 2002— i Una altra cosa —2002-2004—. Després de diversos anys per les televisions privades estatals, va tornar a TV3 amb Eduard Punset per fer Com va la vida?.