La nova licitació del restaurant Iot de la platja Llarga de Tarragona no imposarà la subrogació dels treballadors a la nova empresa adjudicatària. Així ho assegura el vicepresident Pere Aragonès en una resposta parlamentària al control del compliment d'una resolució de la Comissió de Treball, Afers Socials i Famílies del mateix Parlament en què instava el Govern a fer-ho possible.
"És inviable jurídicament", afirma Aragonès. Després de consultar la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, Aragonès assenyala que com que l'espai per adjudicar-se haurà d'estar buit no es podran subrogar els treballadors. Segons indica, el conveni col·lectiu del sector obliga a subrogar quan els treballadors estan en actiu, quan estan malalts, accidentats, amb permís de maternitat o excedència. Per tant, com que "el servei s'interromprà" no es pot fer la subrogació, destaca.
La vigència del contracte per ocupar temporalment l'espai per part del restaurant Iot va finalitzar el 30 de novembre de 2018. Malgrat això, la propietat del negoci no va desistir i va ser objecte d'un desnonament administratiu, que posteriorment va ser recorregut davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
La finalització d'aquesta llicència, segons el Govern, implica l'extinció dels contractes de treball "en tancar-se el negoci de restauració fins al moment que, si l'òrgan competent administratiu així ho considera oportú, es realitzi una nova licitació sobre els espais per tal d'adjudicar un nou títol".
Aragonès diu que «és inviable» subrogar els treballadors del Iot de la platja Llarga
El vicepresident del Govern de la Generalitat respon d'aquesta manera a una resolució de la Comissió de Treball, Afers Socials i Famílies d'octubre de 2019
Publicat el 31 de juliol de 2020 a les 08:24
Et pot interessar
-
Societat Valls recuperarà l'Hort del Rector i la muralla de Sant Antoni a finals del 2026
-
Societat El Govern vol rellançar el sector de l'avellana al Camp de Tarragona i potenciar el seu valor
-
Societat Molins Tarragó, l'empresa pionera de la Conca de Barberà que busca trobar relleu per garantir la continuïtat
-
Societat L'Ajuntament de Tarragona compra un edifici al centre de la ciutat per destinar-lo a habitatge social
-
Societat El Morell promou la rehabilitació de façanes, el tancament de parcel·les i la pavimentació de voreres
-
Societat El festival Psicurt torna a superar el rècord de curtmetratges rebuts amb la seva 10a edició