Arriba la festa de l'aigua

La Sindriada creix de la mà de la Pipel en un Sant Magí que commemora els 20 anys de la recuperació de la Baixada de l’Aigua i els 200 anys de l'alliberació de Tarragona

Publicat el 11 de juliol de 2013 a les 12:46
\"\" Imatge de la Remullada de Sant Magí. Foto: Cedida.

Les festes de Sant Magí presenten el seu programa d’activitats en una edició en què el patró de la ciutat agafa protagonisme. A banda de celebrar el 20è aniversari de la recuperació de la Baixada de l’Aigua de Sant Magí, enguany es realitzen un seguit d’actes en relació a la Guerra del Francès i al posterior alliberament de Tarragona. Expliquen els historiadors que quan les tropes franceses intentaven fer esclatar el tram de muralla on hi ha la capella de Sant Magí, la nit del 18 al 19 d’agost de 1813, la metxa no es va encendre i els explosius no van arribar a esclatar. Si va ser obra del Sant o casualitat ja queda en l’opinió de cadascú però era inevitable que enguany la ciutat no volgués retre homenatge a aquest fet amb actes tan diversos com conferències que narraran la marxa dels francesos de la ciutat o la presentació d’una nova llaminadura inspirada en la metxa que no es va encendre, exposada a la capella del Portal del Carro. En aquest sentit, el plat fort se servirà al Portal del Carro amb la presentació de la Guàrdia d’Honor de les Milícies Urbanes de Tarragona (diumenge 18 d’agost).

Les festes, que aniran del 14 al 19 d’agost, inclouen la renovada Sindriada (dissabte 17 d’agost), que enguany innova amb la creació de la Ruixadeta , una remullada només apta pels més petits, però valents, que es realitzarà a la plaça de les Cols; i el Watermelon Pool , una piscina plena d’aigua que presidirà el Pla de la Seu on si els participants tenen punteria, més d’un acabarà moll de cap a peus. Un parell d’actes previs que pretenen esclafar motors de cara a la Convidada a la Sindriada i a la posterior Sindriada que per segon any van a càrrec de La Pipel Entertainment i que inclouran una batucada itinerant i el concert del grup d’aires balcànics i flaires mediterrànies, La Colònia.

Concerts no en faltaran al llarg de les festes del patró, amb la celebració del 14è Festival de l’Associació de Músics de Tarragona a la Tabacalera (divendres 16 d’agost), els concerts de la iMAGInada al Camp de Mart (17 i 18 d’agost) o els programats en el marc de l’ETC com ara Manel , el Dúo Dinámico i Julio Iglesias . A banda de la típica revetlla de la nit abans de Sant Magí amb les orquestres Mitjanit i Girasol que faran curta l’espera fins a la Missa primera del Portal del Carro a les cinc del matí.

Continuen actes de recent incorporació però amb bona acollida per part dels tarragonins i les tarragonines com ara, la mostra gastronòmica Els Sabors de Sant Magí , que passa de tres a cinc dies, i el II Concurs d’estirada de corda de Sant Magí amb la participació de castellers d’arreu de Catalunya.

I per als que no puguin esperar, entre les activitats prèvies, cal destacar la 2a Cursa Nocturna del Seguici o el Festiball Casteller , que portarà a la ciutat als grallers guanyadors del darrer Concurs de Castells, ambdues el dia 10 d’agost.
 

Programa d'actes de Sant Magí 2013