
A primera hora d'aquest divendres, 22 d'agost, un grup de desconeguts ha llençat un còctel Molotov contra la mesquita que hi ha al polígon Entrevies de la ciutat de Tarragona, segons ha pogut saber NotíciesTarragona.cat / delCamp.cat. L'han llençat cap a l'interior per la finestra i ha cremat les portes del lavabo. Els fets els estan investigats els Mossos d'Esquadra, que també han confirmat l'atac; cap grupuscle, de moment, no ha reivindicat aquest atac.
L'artefacte incendiari ha estat llançat a dos quarts de vuit del matí i quan els homes han arribat a la mesquita ja hi havia la policia i s'havia pogut apagar el foc. Segons ha pogut saber aquest mitjà de fonts properes a la investigació, l'artefacte no portava metralla i estava fet de manera «casolana». S'apunta la possibilitat que fos una ampolla amb líquid inflamable i foc. Els propietaris de la mesquita no han volgut fer declaracions a NotíciesTarragona.cat.
No es té constància de ferits. La policia catalana ha emès un comunicat a diverses policies del territori i també a totes les comissaries per tal que estiguin en alerta per nous possibles atacs en centres de culte musulmà.
S'actualitzarà la informació si hi ha novetats



L'apunt | Oriol Montesó |
---|
El perill de la demagògia
Que mai no s’ha d’emprar la violència és quelcom tan establert que fins i tot els polítics de tots els colors hi coincideixen. Malgrat tot, amb les seves declaracions, de vegades es podria considerar que la fomenten. A banda de formacions xenòfobes, que per sort no tenen representació a la nostra ciutat, com Plataforma per Catalunya, i que no m’atreveixo ni a considerar partits polítics, veiem comportaments que poden incitar a l’odi en una formació que té nombrosos regidors al plenari municipal. Sense ni donar a entreveure que els desgraciats fets ocorreguts aquest matí a la mesquita del polígon Entrevies de Tarragona hagin estat causats per cap formació política, sí que hauríem de donar un toc d’atenció als polítics perquè no fomentin l’odi entre ètnies o religions.
És lamentable que des d’alguna formació s’utilitzin les mesquites o els burques per guanyar vots i se’n criminalitzin els usuaris. Però el que és més lamentable és veure com la criminalització de certs espais acaba ocasionant violència gratuïta. Avui, a la mesquita atacada, parlant amb els responsables del recinte, he intentat que es queixessin, que em diguessin per què passen aquestes coses tan absurdes i que culpessin algú. Suposo que buscava una declaració explosiva com la del veí que està fart dels que pixen al carrer i els vol premiar amb un cubell ple de la seva pròpia orina. Una declaració totalment personal que no representa tota la comunitat i que és fruit d’un moment de ràbia. Sigui com sigui, no ho he aconseguit. L’amable responsable de la mesquita tarragonina no volia atacar ningú ni culpar ningú i contestava a l’agressió amb resignació i mostrant els desperfectes ocasionats. Un tarannà molt diferent del que veiem a diari en la política i els seus representants, que busquen culpables arreu i fomenten diferències que, algunes vegades, ens porten a l’odi. |