L'alcalde de Tarragona s'ha presentat aquest migdia a una roda de premsa amb un cartell on es podia llegir "Parlem!". Josep Fèlix Ballesteros ha assegurat, després de les crítiques que ha rebut per part de la CUP, PDECat i ERC, que "aquest alcalde no s'amaga" i que "he donat sempre la cara, no l'he amagat mai". El batlle ha assegurat que en la concentració celebrada dilluns a les portes de l'Ajuntament per rebutjar les actuacions policials perquè tenia una reunió de l'executiva del PSC a Barcelona. En aquest acte, els socialistes van emportar-se una escridassada monumental per part de més de 1.000 persones, on es van sentir crits de "còmplices", "botiflers" i "feu vergonya".
Ballesteros ha respost als grups municipals que carreguen contra ell per no defensar els ciutadans de Tarragona dient que fa una "condemna clara a l'excés de violència policial, innecessari i desafortunat". Els fets li van semblar "horrorosos".
També ha volgut manifestar que "rebutjo absolutament" les paraules del portaveu del PP al Congrés, Rafael Herrando, que en una entrevista a RNE va qualificar l'aturada convocada a Catalunya per aquest dimarts de "nazi".
La presència policial "no ha creat cap problema d'ordre públic al carrer"
Preguntat sobre el seu posicionament, i alhora el seu silenci, sobre el ferri carregat d'agents de la policia espanyola, el batlle ha assegurat que no el molesta perquè la presència policial "no ha creat cap conflicte ni cap problema d'ordre públic al carrer". Jordi Martí, regidor de la CUP, que es trobava entre el públic, li ha etzibat que "Com que no? Si hi van haver 80 ferits". El cupaire també li ha recriminat que no sortís a defensar els seus ciutadans el dia 1-O i que estigués amagat. "Això és la llibertat d'expressió", ha dit irònicament el socialista per tancar aquesta situació.
Per altra banda, el socialista considera que durant aquests dies s'ha estat expressant a través de les xarxes socials i afirma que "és cert que no he fet cap numeret però he fet el que havia de fer", segons el batlle, treballar per la ciutat perquè "havia de seguir funcionant".
Pel que fa al cartell de "Parlem!", Ballesteros ha dit que "segurament no sortirà enlloc però crec que durant molts anys s'ha trencat la possibilitat de diàleg i no em cansaré mai de defensar que crec que aquesta és la solució".
A banda, tot i la seva condemna a la violència, el batlle ha afirmat que no va participar en les concentracions i mobilitzacions d'ahir perquè s'hi barrejaven diferents missatges, com la independència.
Dimissió
Abans de la compareixença de l'alcalde, ERC ha demanat la dimissió de l'alcalde i també que demanaria a la regidora responsable de la Guàrdia Urbana, Begoña Floria, un informe detallat de totes les actuacions de la policia tarragonina durant l'1-O, ja que sospiten que comandaments del cos policial van acompanyar i guiar a la policia espanyola als diferents col·legis electorals. En cas de confirmar-se, també demanarien la dimissió de Floria. L'alcalde, que no pensa dimitir, ha assegurat que en pocs dies tindran aquest informe, amb tots els detalls que necessitin.
Ballesteros diu que la presència de policies al Port «no ha creat cap problema d'ordre públic al carrer»
L'alcalde de Tarragona però rebutja l'excés de violència policial, innecessari i desafortunat" durant l'1-O | Jordi Martí li ha recordat que hi van haver 80 ferits i que el batlle no va sortir al carrer per defensar els ciutadans
-
- Jonathan Oca Exredactor de NacióTarragona
Publicat el 04 d’octubre de 2017 a les 15:27
Et pot interessar
-
Societat Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets
-
Societat Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal