Aquesta matinada ha sigut el torn de Cambrils. El municipi del Baix Camp ha vist com la plàcida nit es convertia en un autèntic infern per a moltes persones que gaudien de la zona del port. Cap a la una, agents dels Mossos d'Esquadra han ordenat a la gent que passejava o estava asseguda en els establiments de la zona portuària que es confinessin a dins dels establiments i que tanquessin els llums i la persiana. Mentre tot això passava, s'escoltaven trets perquè un vehicle, carregat amb cinc persones, havia esquivat un control policial envestint els agents i intentant atropellar a totes les persones que passejaven per la zona.
Els Mossos, que treballen amb la hipòtesi que fossin terroristes, els han pogut abatre. Tres han estat abatuts al cotxe i un altre al passeig marítim. L'últim ha resultat ferit i ha mort poc abans de les quatre de la matinada.
L'atropellament massiu s'ha pogut evitar per la ràpida actuació. El balanç del presumpte atac terrorista s'ha saldat amb cinc víctimes mortals, sis ferits (dos en estat greu) i un agent en estat lleu.
Poca gent al carrer
Els mossos han fet una crida a la ciutadania i a través del Twitter ha demanat que la gent es quedés a casa i que evités sortir al carrer. Els cambrilencs, a banda d'alguns curiosos i d'alguns turistes, ha fet força cas a les instruccions de la policia, ja que no es veia gaire gent pel carrer. No es podria dir que no hi havia ni una sola ànima però una zona tan concorreguda com la del passeig estava totalment desèrtica. Un gran desplegament policial havia pres la zona del Port. Més d'una desena de dotacions, de Mossos d'Esquadra i policia local treballaven en un important operatiu policial.
Treballem amb la hipòtesi que els fets de Cambrils responen a un atac terrorista. Hem abatut els presumptes autors.
Treballem amb la hipòtesi que els fets de Cambrils responen a un atac terrorista. Hem abatut els presumptes autors.
— Mossos (@mossos) August 17, 2017
Por, confusió i ganes de sortir corrent
Aquest emblemàtic destí de la Costa Daurada ha vist com el terrorisme ha deixat empremta al municipi. Si més, en els centenars de persones que han hagut d'amagar-se per protegir-se d'aquest atac. Amb els testimonis que ha pogut parlar NacióTarragona, han destacat que havien sentit com si fossin "petards" però després els Mossos "han començat a carregar les armes" i els han alertat que es tractava d'un tiroteig.
Aquesta situació ha generat confusió, nervis i por. A molts dels confinats els ha vingut a la memòria el que havia passat hores abans a Barcelona. Segurament, una experiència difícil d'oblidar. Les persones han començat a abandonar els establiments de forma esglaonada i ordenada. Alguns han estat més de dues hores tancats, esperant el permís dels Mossos per poder abandonar la zona.
Amb el permís policial, les persones que hi havia confinades marxaven a tota pressa, i sense mirar enrere, de la zona acordonada. Amb poques ganes de parlar del que havia passat i moltes de poder-se sentir segurs en un lloc allunyat del moll.
Els fets tenen relació amb les explosions
El conseller d'Interior, Joaquim Forn, vincula els fets que han passat al municipi del Baix Camp amb l'atemptat terrorista a les Rambles de Barcelona i alhora també amb les explosions a Alcanar. Tot apunta que, tal com ha avançat Nació Digital que l'atropellament massiu a Barcelona era "un pla B" després que els esclatessin a Alcanar les bombones de butà amb les quals volien armar almenys una de les furgonetes.
El mateix conseller apunta que les persones abatudes estan sent investigades pels Mossos.
3.07h Treballem amb la hipòtesi que els terroristes abatuts a Cambrils estarien relacionats amb els fets registrats a Barcelona i Alcanar
— Mossos (@mossos) 18 d’agost de 2017