S'han iniciat els primers treballs del projecte per a traslladar les torres elèctriques de les zones poblades de Roda de Berà i Creixell. Aquest projecte implica la instal·lació de 26 noves torres en un nou traçat paral·lel a l'AP-7 i el desmuntatge de les 33 torres actuals.
El projecte va començar a finals d'octubre de 2022 amb els primers passos de la variant de la línia elèctrica 110 kV SE Tarragona-SE la Geltrú i SE Altafulla-SE Garraf, amb l'objectiu de traslladar les torres d'alta tensió fora de les zones poblades. En aquesta fase inicial, es van fer reunions a l'ajuntament amb representants tècnics de la Generalitat de Catalunya i d'E-Distribució Redes Digitales, així com amb els propietaris afectats, per coordinar els treballs i aixecar les actes prèvies a l'ocupació de les finques per on passarà el nou traçat.
Després d'aquest primer pas, ara s'ha iniciat la fase de treballs pràctics, amb el moviment de terres en una zona propera a la deixalleria i a l'AP-7. Aquest trasllat representa una demanda històrica de l'Ajuntament i dels veïns i veïnes, ja que actualment les torres travessen zones residencials com els barris de les Torres i Berà Mar, a Roda de Berà.
El nou traçat, que tindrà una longitud de 6,4 quilòmetres, requerirà la instal·lació de 26 noves torres, més modernes i estretes que les anteriors, i discorrerà gairebé paral·lel a l'autopista AP-7. El cost d'aquest projecte d'E-Distribució ascendeix a 2 milions d'euros, i després de deu anys de planificació i diverses modificacions, compta amb els informes favorables de diversos departaments de l'Estat i de la Generalitat.
Comença el trasllat de les torres elèctriques de Roda de Berà i Creixell
Es tracta d'una demanda històrica que es farà realitat després de 10 anys i que tindrà un cost de dos milions d'euros
Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 16:13
Et pot interessar
-
Societat L'origen del nom del Pati, la plaça més cèntrica i polivalent de la ciutat de Valls
-
Societat Tarragona construirà més d'un miler d'habitatges protegits en els pròxim anys
-
Societat Tarragona consolida la Festa de l'Hamburguesa amb la celebració de la quarta edició
-
Societat La denúncia per la manca de places a les escoles públiques de Reus arriba al Parlament
-
Societat Els veïns de Blancafort reclamen millores a la C-14 entre Montblanc i Solivella
-
Societat El Museu Terra presenta els actes del Dia Internacional dels Museus a l'Espluga de Francolí