Aquesta setmana el Departament d'Educació començarà finalment els treballs de trasllat de mobiliari a la nova Escola Arrabassada de Tarragona. El barri fa prop d'una dècada que espera aquest esdeveniment, que viuran de manera especial sobretot quan comenci el curs, el 5 de setembre. Si no hi ha cap imprevist, els alumnes de Primària estudiaran des del primer dia al carrer Mercè Rodoreda i no als mòduls del carrer Carles Babot, a l'altra banda de la via del tren.
A partir d'avui, l'equip directiu interromp les seves vacances per posar a punt el centre i també adequar els barracons per als estudiants de secundària -que està previst que també puguin estudiar en un edifici, construït en un futur, annexe a la nova escola-. Aquest serà, de fet, el primer any en el que els alumnes de més de 12 anys no caldrà que se'n vagin de Llevant per continuar estudiant, amb dues línies de 1r d'ESO que s'aniran ampliant progressivament amb els anys i que acolliran també nois i noies provinents de l'Escola del Miracle.
Emma Escuriaza, presidenta de l'Associació de Famílies de l'Arrabassada (AFA), explica que la direcció del centre ja té les claus del nou edifici i que després de la primera neteja aquest passat mes de juliol en aquesta segona quinzena d'agost està prevista l'adequació de l'espai. Tot i que es queixa que l'obertura "arriba tard", la presidenta de l'AFA es mostra alleugerida: "Ja estem més tranquils".
Inicialment, el nou edifici de l'Escola Arrabassada estava previst que fos una realitat l'any 2016, segons va anunciar la mateixa Generalitat sota el mandat d'Artur Mas. Si bé amb aquesta darrera posada a punt es resol una demanda històrica de la ciutat de Tarragona, encara falta per veure quants anys més trigarà la comunitat educativa de l'Escola Ponent, al barri de Campclar, a disposar d'un immoble propi i abandonar els mòduls prefabricats a tocar de l'Anella Mediterrània.
Comencen a traslladar mobiliari a la nova Escola de l'Arrabassada, que obrirà al setembre
L'equipament ha trigat 6 anys a ser una realitat
ARA A PORTADA
-
Liciten la instal·lació de sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions a Tarragona TarragonaDigital
-
-
Noves afectacions als trens de Rodalies i regionals a Tarragona per un tall ferroviari TarragonaDigital
-
-
Reus amplia els horts urbans amb 21 noves parcel·les al carrer Astorga dins el projecte RENATUReus TarragonaDigital
Publicat el 16 d’agost de 2022 a les 00:01
Et pot interessar
-
Societat Troben al Priorat les restes d'un soldat republicà mort durant la Guerra Civil
-
Societat El Port de Tarragona col·labora amb la desena edició del Sosciathlon
-
Societat La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Reus resol 157 conflictes a la ciutat durant el 2024
-
Societat Vila-seca amplia el servei municipal de transport urbà i millora les freqüències
-
Societat El projecte Tarragona Greenbelt'26 naturalitzarà el tram urbà del riu Clar
-
Societat Torredembarra reforçarà la seguretat dels actes més multitudinaris de Santa Rosalia