La tanda de lluïment oferirà els balls del Drac, el Bou, la Víbria, el Griu, el Ball d'en Serrallonga, l'Àliga, la Mulassa, la Cucafera, el Lleó, els Negritos, els Gegants Moros i els Gegants Vells, el Ball dels Set Pecats Capitals, la Moixiganga, el Ball de Bastons, el Ball de Pastorets, el Ball de Turcs i Cavallets, el Ball del Patatuf, el Ball de Cercolets, el Ball de Bastons de l'Esbart Santa Tecla, el Ball de Gitanes, el Ball de Valencians i el Ball de Cossis. La tanda s'acabarà amb els versots dels Diables contra Sant Miquel.
Ja a la tarda, després de veure els millors castells i pilars a la plaça de la Font, serà el toc de l'Anada a la Professó amb el Seguici Popular i les colles castelleres, que pregonaran l'arribada de la Senyera de la ciutat i la Corporació Municipal.
Cap a les 19 h, des del pla de la Seu, arrencarà l'esperada Professó del Braç de Santa Tecla. La professó, en la qual hi participarà tot el Seguici al complet, seguirà aquest itinerari: pla de la Seu, c. Pare Iglésias, c. Merceria, pl. de les Cols, c. Major, bda. Misericòrdia, c. Cós del Bou, bda. Pescateria, Pilats, pl. del Rei, c. Santa Anna, pl. del Fòrum (per les dues bandes de la plaça), c. Arc de Sant Bernat, c. Granada, pl. Sant Antoni, pl. Carles Llorach, c. de la Mercè, pl. De l'Oli, c. Pescateries Velles, c. Nou del Patriarca i pla de la Seu. A les 21.15 h la relíquia tornarà a la Catedral amb l'Entrada del Braç de Santa Tecla.
Per tancar el dia de la patrona, no hi ha res com contemplar des de qualsevol punt l'espectacular castell de focs de Santa Tecla, que serà disparat a la platja del Miracle per la Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes.
Consulta el programa de les festes de Santa Tecla 2016.
Això és el que hi ha preparat per aquest divendres, 23 de setembre, dia de Santa Tecla:7 h, des de la pl. de la Font. Toc de matinades pels diferents carrers de la ciutat..
8 h, capella de Santa Tecla, Catedral. Missa.
8.30 h, des del campanar de la Catedral. Toc de festa.
9.15 h, des de la pl. de la Font. L’Anada a Ofici amb el Seguici Popular i salutació a la Senyera pels trompeters municipals
9.30 h, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, pl. del Rei, 5, fins a les 14 h. Jornada de portes obertes. MNAT 10 h, des del campanar de la Catedral. Toc de pontifical.
10 h, Catedral. L’Ofici, que s’inicia amb el trasllat processional de la relíquia des de la seva capella fins a l’altar major.
10 h, Museu i Necròpolis Paleocristians, fins a les 14 h. Jornada de portes obertes. Exposició “El món de la mort a Tàrraco”.
10.45 h, des del pla de la Seu. La Tornada d’Ofici. El Seguici, cap a la plaça de la Font.
11 h, pl. de la Font. Tanda de lluï-ment del Seguici Popular
11.30 h, Cafè Museum. Tast d’espineta amb caragolins.
11.30 h, pl. de l’Antic Escorxador. Representació del Ball de Dames i Vells.
11.30 h, Residència Mare de Déu de la Mercè. Ballada dels Gegants i Nanos del carrer Merceria i els de la Residència de la Mercè.
11.45 h, Balcó del Mediterrani. Fotografia’t amb els Nanos Vells!
11.45 h, capçalera del Circ. Fes-te una foto amb els Nanos Nous!
12 h, Residència Mare de Déu de la Mercè. Ball de Bastons de Tarragona.
12.30 h, Residència Mare de Déu de la Mercè. Representació del Ball de Dames i Vells.
12.45 h, pl. de la Font. Entrada a plaça de les colles castelleres, al toc de gralla i ritme del timbal.
13 h, pl. de la Font. Castells, torres i pilars amb les colles castelleres de la ciutat.
17.30 h, des del campanar de la Catedral. Toc de vespres.
18 h, parc de Saavedra, La Terrasseta. Taller del Pescador de Núvols.
18 h, pl. Verdaguer, fins a les 2 h. Santa Tecla gastronòmica.
18 h, Catedral. El cant de les vespres pontificals.
18.15 h, des de la pl. de la Font. L’Anada a la Professó amb el Seguici Popular i les colles castelleres
19.30 h, pl. de l’Antic Escorxador. Representació del Ball de Dames i Vells.
20.30 h, Rambla Nova, davant del monument a la sardana. Sardanes de festa major amb la Cobla Reus Jove.
20.30 h, pl. Natzarens. Representació del Ball de Dames i Vells.
20.30 h, Sala Trono. La Herreria. Tablao Flamenco....
21 h, pg. de les Palmeres. Vine a sopar a les Barraques.
21 h, parc de Saavedra, La Terrasseta. Sopar a la fresca a preus populars. Menjar japonès
21 h, Les Granotes Terrassa, parc de l’Amfiteatre. Focs amb swing.
21.15 h, aproximadament, pla de la Seu. L’Entrada del Braç de Santa Tecla.
22 h, pl. del Fòrum. Darrers parlaments del Ball d’en Serrallonga.
22 h, Capsa de Música (antic edifici de la Tabacalera), Tecla Capsa 2016 amb els grups finalistes de la programació estable del concurs DO Tarragona de l’any passat.
22.30 h, des de la punta del Miracle i contemplables des de la platja del Miracle. El castell de focs de Santa Tecla, que serà disparat per la Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes
23 h, pg. de les Palmeres. Arrencada de la darrera nit dels Concerts de Barraques. Concert amb Groggy Rude (punk-rock). .
23 h, restaurant El Complet. Música en directe i activitats diverses fins a les 3 h.
23 h, Bar Mala*Bar. Concert amb Ivory (blues-rock / TGN) i Mancuso (blues / BCN).
23 h, parc de Saavedra, La Terrasseta. DJ Send0 (tropical & catalan bass).
23 h, Sala de Festes 24. Festa de la dècada prodigiosa.
24 h, Pub Highland. Santa Tecla Dance & Music. Els millors temes de l’estiu.
24 h, Sala El Cau. Festa Mi Gran Derroche.
0.30 h, pg. de les Palmeres. Concert amb Extracto de Lúpulo (punk-rock).
2 h, pg. de les Palmeres. Barraques comença a dir adéu a aquesta Santa Tecla amb els Soweto 60’s.
3 h, pg. de les Palmeres. Barraques s’acomiada d’aquesta Santa Tecla 2016 de la mà dels Komando Sound System.