Nou curs escolar i de nou tornen les queixes dels docents i el personal laboral dels centres educatius. En una roda de premsa celebrada a Tarragona, els portaveus del sindicat USTEC-STEs Laura Ferrer i Juan Carlos Feijoo han reiterat la denúncia pública de l'existència de "sobrecàrrega de treball" per part dels professionals, ja que es mantenen les retallades de l'anterior crisi econòmica.
Segons Feijoo, el Departament d'Educació "no ha estat a l'alçada" ja que les decisions preses en el marc d'un nou protocol per encarar el curs no han comptat amb la participació dels centres ni dels sindicats. Una de les demandes principals és rebaixar encara més les ràtios -fins a 20 alumnes per aula a infantil, primària i ESO i fins a 25 en la resta- i que aquestes millores "no siguin conjunturals, sinó estructurals".
Aquest retorn a les aules es produeix en el que podria ser la prèvia d'una futura sisena onada de contagis de Covid-19, un fet que alerta a la USTEC i reclamen de nou que es facin PCR i tests d'antígens per tal de detectar positius i, en cas de trobar-ne, garantir un únic mode d'ensenyament: o bé presencial o bé virtual, a diferència del que preveu el Departament, de dividir les classes entre els alumnes vacunats i no vacunats.
Segons ha indicat Feijoo, l'ampliació de personal no és "suficient" i la inversió continua sent baixa, del 2,1% del Producte Interior Brut (PIB) en comptes del 6% fixat per la Llei d'Educació de Catalunya (LEC). També demanen menys hores lectives per als docents i no haver d'exercir les funcions de tutoria, així com garantir la presència de tècnics especialistes en cada centre.
[h3]Mobilitzacions descafeïnades[/h3]
El curs passat, els sindicats van cridar a la mobilització dels docents, amb diverses convocatòries de vaga que no van resultar reeixides. Ho ha recongut el mateix Feijoo, que ha alertat però que bona part dels mestres es troben en una situació complexa, ja que el seu lloc de treball depèn d'un nomenament a dit del mateix centre i que qualsevol queixa els podria suposar no renovar la plaça. "Estem oberts a la negociació per aconseguir la regressió de les retallades i recuperar les condicions d'abans de 2012, cosa que facilitaria la qualitat de l'ensenyament", ha assenyalat. Per això ja ha avançat que es duran a terme les mobilitzacions "que es considerin oportunes i si ha d'arribar una vaga arribarà". Tot plegat, en un curs 2021-2022 que es preveu menys accidentat que l'anterior i amb menys confinaments.
El curs escolar comença amb una «sobrecàrrega» de treball segons la USTEC
El sindicat reclama negociació amb centres i treballadors al Departament d'Educació
ARA A PORTADA
-
-
La victòria electoral de Klein s'acaba imposant a Cambrils després de dos anys «agitats» Sandra Pérez
-
Què fer el cap de setmana del 30 i 31 de maig i 1 de juny a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
-
-
L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya TarragonaDigital
Publicat el 13 de setembre de 2021 a les 12:33
Et pot interessar
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat Blaumut anuncia un nou concert a l'Alt Camp
-
Societat Reus amplia el servei de recollida comercial de cartró amb més carrers i nous horaris