El govern de Tarragona decideix presentar-se com a acusació particular contra IQOXE

Tenien previst presentar-se com a part afectada, però en aixecar-se el secret de sumari han decidit contractar un advocat extern mitjançant un concurs

Publicat el 23 de juliol de 2020 a les 12:35
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha anunciat avui en roda de premsa que l'Ajuntament es personarà en la causa que investiga l'explosió a la planta d'IQOXE al terme municipal de la Canonja el passat 14 de gener. Ricomà ha explicat que ho farà mitjançant l'acusació particular en les pròximes "setmanes". Per a fer-ho, convocaran un concurs per contractar un advocat extern.

La decisió s'ha pres després que s'aixequés el secret de sumari. De moment el govern municipal ha decidit personar-se en la peça principal, que té per objecte la investigació de l'explosió i de les actuacions posteriors que es van produir. A més, els serveis jurídics estudien si també prenen part en les dues peces separades –una sobre autoritzacions per incrementar la producció i una altra per vessaments que es feien directament al mar.

[noticia]37514[/noticia]

A més a més, l'alcalde ha assegurat que estan "molt enfadats" amb les conclusions de la instrucció del cas, ja que "les empreses han de fer les coses bé". Pel que diu el sumari, no va ser el cas d'IQOXE, empresa que podria ser declarada responsable directa de la mort de 3 persones i 8 de ferides.