"Incertesa" a l'Ajuntament de Tarragona des que aquest passat dimarts l'oposició tombés la proposta d'incrementar la taxa de la brossa i l'IBI. Sense l'actualització de les ordenances fiscals, el següent pas del govern local és intentar aprovar una proposta de pressupostos que, per ara, no té el suport garantit de cap formació política de la resta del plenari. A diferència del que es podia entendre per les paraules del conseller de Serveis Generals Jordi Fortuny en acabar la sessió de dimarts, sí que hi haurà una proposta de comptes per al 2022, això sí, pendents de la resposta de l'Estat a l'absència dels diners corresponents a la plusvàlua, una mesura que el TC va tombar la setmana passada.
L'alcalde, Pau Ricomà, ha assegurat aquest dijous al matí que "hi haurà cavalcada i carnaval i la resta segurament també" utilitzant els 800.000 euros de què disposen per al primer trimestre. Ricomà ja ha donat l'ordre de gastar el mínim possible en el que queda d'any per tal que el romanent que es pugui utilitzar a partir de la primavera sigui tan alt com sigui possible.
Novament, Ricomà ha lamentat la "pinça" de l'oposició, que segons apunta "dificulta els primers mesos de funcionament", a l'espera de quin percentatge atorgui corresponent a la plusvàlua el govern de l'Estat, en forma de compensació. "No és igual que l'Estat ens compensi el 100% que una quarta part, si és una quarta part tothom sap que les coses seran més difícils".
En la negociació dels pressupostos, prometen incloure "tots els projectes socials, culturals i d'impuls econòmics que es puguin dur a terme" i demana que En Comú Podem compleixi la paraula de la seva líder al Parlament, Jéssica Albiach, que aquesta setmana emplaçava a aprovar tots els pressupostos: el de l'Estat, el de la Generalitat i el dels diferents ajuntaments.
El govern de Tarragona garanteix la cavalcada i el carnaval i espera el suport d'ECP als comptes de 2022
La pèrdua de l'increment d'impostos ha suposat un replantejament per a l'executiu local
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 04 de novembre de 2021 a les 11:52
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor