Les proves PCR que realitza l'Institut Català de la Salut (ICS) al Camp de Tarragona estan trigant més de l'habitual a donar resultat. El motiu, segons confirma el mateix ICS, és l'increment de les proves realitzades en els darrers dies, que ha col·lapsat el laboratori tarragoní. De moment, s'estan prioritzant els casos greus i simptomàtics i això està provocant demores que segons l'empresa pública de salut s'estan resolent mica en mica.
Aquesta problemàtica se suma al ja evidenciat col·lapse dels Centres d'Atenció Primària (CAP) pel que fa a les consultes presencials i telemàtiques. I és que malgrat els esforços del Departament de Salut per evitar aquestes imatges, encara es continuen veient cues a les portes d'aquests centres de salut.
L'Ajuntament de Tarragona reclama millores als CAP
Coincidint en temps, el plenari municipal de Tarragona ha aprovat avui dues mocions -una de la CUP i una altra d'En Comú Podem- que reclamen a la Generalitat més inversió al sistema públic de salut i, més concretament, als CAP.
Tan sols el PP s'ha abstingut a totes dues propostes, que donen suport a les reivindicacions de les associacions de veïns que des de fa mesos protesten davant del CAP La Granja i del CAP Bonavista. Durant el debat, s'ha recordat que encara no hi ha cap passa endavant respecte a l'ampliació de l'Hospital Joan XXIII o al mateix CAP La Granja. També han criticat l'infrafinançament del sistema públic de salut arran de les retallades des de l'any 2010.
[plantillacoronavirus]
El laboratori de l'ICS a Tarragona per analitzar les PCR, col·lapsat
L'increment de proves en els darrers dies ha fet que es prioritzin els casos greus i simptomàtics
Publicat el 23 d’octubre de 2020 a les 17:54
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Montblanc cedeix el solar on s’ubica Concactiva al Consell Comarcal de la Conca de Barberà
-
Societat El CAT encara la recta final de les obres de construcció del nou dipòsit de Vila-seca
-
Societat L'Ajuntament de la Bisbal del Penedès licita les obres de l'aparcament del barri de la Riba
-
Societat Gimcana, rutes i jocs gegants: Valls presenta el nou cicle d'Activitats en Família
-
Societat Alcover inicia els tràmits per adherir-se a Funecamp i disposar d'un servei públic funerari
-
Societat Endesa culmina la renovació de 200 transformadors elèctrics a la demarcació de Tarragona