El nou edifici de l'Institut Roda de Berà estarà enllestit per començar el pròxim curs

Les obres avancen a bon ritme i està previst que s'acabin a finals del mes de juny de 2024

Publicat el 10 de novembre de 2023 a les 13:45
Actualitzat el 10 de novembre de 2023 a les 13:50
Les obres del nou edifici de l'Institut Roda de Berà, que van començar aquest passat mes d'agost, avancen a bon ritme i el pròxim curs escolar 2023/2024 es podrà iniciar ja en les noves instal·lacions. Així es va explicar dimecres 8 de novembre durant la visita d'obres que va fer l'alcalde del municipi, Pere Virgili, acompanyat per la regidora d'Ensenyament, Rosana Dorantes.

En aquest sentit, es preveu que les obres estiguin enllestides el pròxim mes de juny, mentre que el trasllat es farà durant les vacances escolars d'estiu. D'aquesta manera, el setembre de 2024 es posarà punt final a més d'una dècada d'instal·lacions provisionals en mòduls prefabricats.
 

Una superfície de 8.500 metres quadrats

El nou institut serà un centre modern, tant estèticament com pel que fa als equipaments, molt ampli i lluminós. Tindrà una superfície de 8.500 metres quadrats, amb tres línies per a cada curs, donant resposta a les necessitats d'un municipi com Roda de Berà, amb una població de més de 8.000 habitants en constant creixement. 

Per la ubicació del centre, l'entrada principal, amb un gran porxo, estarà pròxima a la passarel·la que comunica amb el nucli urbà, la qual permetrà una trobada tranquil·la i segura per a l'alumnat i les famílies, sense trànsit rodat. Es preveu també un altre punt d'entrada, des del carrer de la Font, on hi haurà un accés per a vehicles i vianants adaptat.
 

En la darrera fase de les obres es construiran pistes esportives i zones enjardinades

La planta baixa comptarà amb vuit aules molt espaioses, una d'elles de dibuix, una biblioteca, diversos despatxos i lavabos adaptats. Pujant fins a la primera planta trobarem tres aules més, laboratoris, la sala de professors, els despatxos de direcció, l'arxiu, un despatx per a l'AFA i un altre per a l'associació d'alumnes, la cafeteria amb una terrassa, i la zona de consergeria i administració.

La segona planta comptarà amb quatre aules més d'ESO, una de música, un aula taller, diferents aules de reforç, i despatxos dels departaments. Finalment, al semisoterrani els alumnes gaudiran d'un gran gimnàs amb un escenari i vestuaris diferenciats.

Un cop l'alumnat ja estigui en el nou edifici, s'iniciarà la darrera fase de les obres, amb la retirada dels mòduls prefabricats i la posterior construcció, en aquest mateix espai, de les pistes esportives grans i de les zones enjardinades