«Les mentides tenen les cames molt curtes i un dels temes de debat i amb molta crítica cap a l’actual govern és la creació de la zona taronja. Ja podem afirmar en fets que la zona taronja és una mesura recaptatòria i s’ha convertit en la principal amenaça pels comerciants. Només cal passejar entre setmana per Segur Platja per veure el nefast resultat: carrers buits en ple estiu.
Ho vam dir per activa i per passiva: que era un error, que la zona taronja era una eina recaptatòria i que no solucionava res. La idea era donar aparcament al carrer als que vivien a la zona durant els dies de gran ocupació, però tothom sap, i sobretot nosaltres que sí que trepitgem el carrer, que això passa 4 dies l’any. Per 4 dies s’ha de crear una zona taronja? O serà que es vol recaptar més? Conclusió, la zona taronja és per recaptar més. Com ens trobem ara? El comerç està ressentit, la gent no visita el municipi perquè prefereixen anar als pobles veïns on l’aparcament és gratuït. Molts comerciants han vingut a queixar-se i nosaltres no parem de rebre trucades criticant la zona taronja.
Una de les coses més tristes que va passar en l’últim ple de Juliol va ser la fugida de l’alcalde en el moment de contestar els precs i preguntes dels veïns i veïnes del municipi. El motiu era no donar la cara. Quan un no té projecte, quan diu sí a tot, però a l’hora de la veritat no compleix amb la seva paraula, en el moment de rebre les queixes, s’amaga i no dona la cara. Entre les queixes, hi havia la d’un grup de comerciants de Segur Platja que lamentaven la creació de la zona taronja i van fer un prec molt concret i fàcil de dur a terme: eliminar la zona taronja de dilluns a divendres. Proposta clara, senzilla i que podria disminuir l’efecte negatiu que ha causat la zona taronja. Però clar, el Sr. Ramon Ferré va marxar, no va contestar i ni tan sols s’ha dignat a valorar el prec.
Però tot i que l’alcalde és el màxim responsable de l’equip de #desgovern, no només ell no fa res, des de la regidoria de Comerç (PSC) o de Turisme (PP) no es diu res. Al final és una acció del govern de PSC, PP i UAM, amb el vot favorable d’altres partits.
L’actual govern va anunciar que es reduïa la zona blava al municipi, però es va oblidar de dir que augmentava la zona de pagament. Creant la zona taronja, aquesta compensa la reducció de la zona blava i, alhora, es paga en carrers on abans no es pagava per estacionar. Dir que hi ha menys zona de pagament és mentir i l’actual govern ha mentit. És una vergonya.
Nosaltres defensem aparcament gratuït prop de les nostres platges, i així ho vam realitzar en l’anterior mandat: aparcament del Blanquet, aparcament de l’antic Hotel Segur, etc…i estem d’acord en analitzar la zona blava (horari, tarifa, carrers…) per tal d’afavorir el comerç, estudiant d’altres eines, però sempre pensant en no malmetre al comerç, el turisme, en definitiva, en no malmetre el municipi»
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 24 d’agost de 2018 a les 14:25
Un nou comunicat del PDeCAT de Calafell, principal grup municipal a l'oposició, posa de manifest el malestar que en determinades persones i sectors ha generat l'entrada en funcionament de la Zona Taronja d'aparcament, espai de pagament regulat. Durant l'estiu les critiques han anat creixent. Publiquem sencer el comunicat del PDeCAT sobre la qüestió.
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor