Nou pas important pel futur de la Tabacalera. Aquest dimecres, l'Ajuntament de Tarragona ha informat que, juntament amb la Generalitat de Catalunya, engeguen la tramitació de les bases del pla funcional de l'espai. Segons la portaveu del govern, Begoña Floria, serà el catalitzador de Tarragona, que aspira a ser la capital de la cultura clàssica. La mateixa regidora ha explicat que el concurs per a la seva redacció es farà abans de l'estiu i la Generalitat es farà càrrec del cost econòmic, que puja uns 110.000 €, i a finals d'anys ja estarà enllestit.
Floria ha dit que "no volem que sigui un calaix de sastre" i està convençuda que per evitar-ho "és més important què hi anirà que no el qui". Per aquest motiu, ha convidat a tothom a "deixar de voler omplir ràpidament els espais i a fer un exercici de reflexió". Conscient que fa deu anys que l'espai de la Tabacalera "no té ús", ha dit que "no és un edifici abandonat, hi ha coloms, brutícia i vidres trencats però l'estructura està perfecta".
"S'han de fer les coses bé"
La portaveu del govern ha destacat que està d'acord amb la Plataforma Oppida amb la necessitat d'impulsar la cultura i per aquest motiu, l'M6 està reservat a un espai autogestionat però ha recordat que "s'han de fer les coses bé" i que primer s'hauran de fer molts passos previs a una possible adjudicació, que es preveu que sigui d'aquí a molts i molts anys perquè "el projecte és a llarg termini". En aquest espai, de més de 47.000 m2, s'hi han d'ubicar un seguit d'equipaments que faran que sigui un gran complex cultural i patrimonial, tenint com a plat fort l'arqueologia.
Aquest dimecres s'ha definit el ple de condicions, el qual serà el full de ruta i el que marcarà els ritmes de treball. En aquest text, s'hi reflecteix que ha de conservar i incloure els equipaments existents realitzats el 2011, definir els usos dels 14 edificis de diferents mides i volums, el disseny ha de facilitar la interpretació del discurs històric del passat, el present i el futur de la ciutat a través dels diferents equipaments que s'hi han d'instal·lar i treballar per tenir en compte l'entorn de la Part Baixa de la ciutat fent valdre tot el llegat patrimonial existent.
També apunta que s'ha de tenir en compte la Tabacalera com el centre territorial de tot el patrimoni romà i això suposa poder incloure en el circuit museístic espais com Centcelles o Arc de Berà. I teixir un únic discurs únic des del Museu Arqueològic, la gran Biblioteca central de la ciutat i esdevenir d'experiències artístiques i d'intercanvi de coneixement, entre altres.
En aquest projecte, segons la regidora, s'han d'incloure el Museu Nacional d'Arqueologia de Tarragona, Biblioteca Pública de Tarragona, l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica, el Museu d'Història de Tarragona, l'ampliació de l'Arxiu Municipal, els espais d'autogestió vinculats a la cultura i a l'art, el Centre d'Interpretació de l'antiga fàbrica Tabacalera entre altres.
"La Tabacalera desespera"
Per la seva banda, la Plataforma Oppida ha organitzat, des de fa uns dies, unes accions reivindicatives per celebrar el desè aniversari d'un fet que els desespera, que la Tabacalera estigui tancada. Aquest dissabte, a les 11.30 h, es tanca el cicle que han preparat amb l'acte més potent, una manifestació que arrencarà des del Banc d'Espanya fins a arribar a l'M6, l'espai que reclama la plataforma per a poder acollir activitats culturals per a tota la ciutat, barris inclosos.
El pla funcional de la Tabacalera estarà redactat a finals d'any
L'espai fa deu anys que està tancat | La redacció té un pressupost de 110.000 euros, que paga la Generalitat de Catalunya
Ara a portada
-
Política Tarragona adjudica el nou contracte de la brossa a Urbaser: divisió total al plenari Antonio Ramos Llauradó
-
Política La nova ordenança de terrasses de Tarragona entrarà en vigor en les pròximes setmanes TarragonaDigital
-
Societat CCOO afirma que les negociacions per aprovar el conveni de PortAventura World «estan encallades» TarragonaDigital
-
Societat Els nivells de reverberació a l'escola Prat de la Riba de Reus superen els llindars recomanats TarragonaDigital
-
Política Cambrils destinarà un romanent de 7 milions d'euros a sanejar el deute i garantir l'estabilitat TarragonaDigital

- Jonathan Oca
- Exredactor de NacióTarragona
Publicat el 22 de març de 2017 a les 14:25
Et pot interessar
-
Societat Calafell acull una nova edició del Sex Education Film Festival
-
Societat Tarragona celebrarà una missa en record del papa Francesc
-
Societat Localitzen a Valls les restes de la ciutat ibera de Kissa, «la petita Pompeia de Tarragona»
-
Societat Creu Roja selecciona 90 socorristes per treballar a les platges de Tarragona durant aquest estiu