Ara fa un mes que es va iniciar el curs escolar 2021-2022 i la nova escola Arrabassada de Tarragona continua en obres. Els seus alumnes fan classe fora del barri en barracons, malgrat que inicialment es preveia que es podrien traslladar al nou equipament al setembre de 2020. El PSC ha volgut denunciar aquest dilluns la situació d'"abandonament" d'unes obres que es van retardar en ple context de pandèmia i que, malgrat la tornada a l'activitat gairebé immediata, no es va traduir en l'obertura del centre aquest passat mes de setembre. La previsió és que l'escola obri un cop passades les vacances de Nadal, però el Departament d'Educació tampoc no ho ha assegurat al 100%.
Sandra Ramos, portaveu dels socialistes a l'Ajuntament de Tarragona, ha recordat que l'escola Ponent, ubicada al barri de Campclar, "no té ni projecte" malgrat que existeix, també de manera completa en barracons, des de l'any 2008. "Serà una zona amb el PP-10 que tindrà més famílies i més necessitats escolars", ha advertit.
A la compareixença s'hi ha afegit Esther Niubó, autoanomenada consellera d'Educació del govern alternatiu de la Generalitat. Niubó considera que hi ha "falta de planificació i priorització en referència a la infraestructura educativa del país. "Haurien de ser de primera qualitat, no és de rebut aquest abandonament", ha dit. En aquest sentit, des del PSC recorden que 14 anys de centres en barracons impliquen que "des de fa 10 anys com a mínim no hi ha hagut la inversió necessària".
En aquest sentit, la regidora Sandra Ramos ha reivindicat novament que el govern municipal pressioni a la Generalitat. "No pot ser que no estiguin reivindicant cada dia per què no hi ha data de finalització de les obres", ha afegit, "o per què no s'inclou als pressupostos l'Escola Ponent, o per què falten places de Formació Professional a la ciutat". "No volem més primeres pedres, volem els equipaments finalitzats i acabats, és una presa de pèl", ha lamentat Ramos, que opina que no és només amb l'educació que la Generalitat té "abandonada" la ciutat, sinó també pel que fa a equipaments del Departament de Justícia o el de Salut.
[h3]Deficiències a l'escola Eladi Homs de Valls[/h3]
A la roda de premsa hi ha assistit també la diputada del PSC al Parlament, la vallenca Rosa Maria Ibarra, que ha recordat que aquesta setmana també han presentat una proposta de resolució a la cambra autonòmica per reclamar inversió a l'escola Eladi Homs, de la capital de l'Alt Camp. Aquest centre, inicialment pensat com a escola inclusiva, té les aules petites i les instal·lacions són velles. Però no només, sinó que els socialistes reclamen tant obres com serveis, ja sigui un logopeda i un fisioterapeuta cada dia o altres, donat que és un dels que té més concentració de nens amb discapacitat de la ciutat. Ibarra ha demanat al govern local i també a Esquerra Republicana, que és qui porta el Departament d'Educació, que se sumi a la proposta de resolució: "Volem que facin un informe i que quantifiquin quant costaria l'obra, que ja no és d'un manteniment, sinó que és més important, d'adequació del centre".
El PSC denuncia l'«abandonament» de les obres a l'escola Arrabassada
La portaveu Sandra Ramos reclama més inversió en equipaments educatius de la Generalitat a Tarragona
ARA A PORTADA
-
El Nàstic cancel·la el fitxatge de Calderón pels seus insults contra els catalans Antonio Ramos Llauradó
-
La música i els actes més tradicionals, protagonistes de les festes de Misericòrdia de Reus TarragonaDigital
-
Comença el compte enrere per a l'eclipsi solar del 2026: així es viurà a la demarcació de Tarragona Sandra Pérez
-
-
Publicat el 11 d’octubre de 2021 a les 13:26
Et pot interessar
-
Societat Inaugurada la Mostra d’Art Jove de Teo Milán a Vimbodí i Poblet
-
Societat L'Ajuntament de Tarragona reforça la neteja dels carrers amb un pla d'ocupació
-
Societat En Peu de Terra!, el nou moviment que vol defensar el món rural a la Conca de Barberà
-
Societat Querol culmina la pavimentació de la plaça de l’Església de Valldossera i del carrer Sant Jordi
-
Societat El nou Hospital Viamed Tarragona inicia la seva activitat amb l'arribada dels primers pacients
-
Societat «Moderat optimisme» dels hotelers de Tarragona per les dades de la primera meitat de l'estiu