El festival Teta, que va congregar més de 3.000 persones a la primera edició de 2022, pretén visibilitzar de la manera més plural les diferents maneres de viure el feminisme, sota les banderes del respecte, la tolerància i la solidaritat, amb especial protagonisme de les entitats.
"El matí del dissabte és per les entitats i està íntegrament dedicat a la seva visibilitat, ja que no només disposaran d'espai propi, sinó que oferiran la programació sense que hi hagi més activitats al mateix temps", ha destacat Cinta Pastó, consellera de Feminismes i LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Tarragona.
Així, entre les 10 i les 14 hores, els assistents podran gaudir de xerrades i conferències amb temes que van des de la maternitat fins a la interculturalitat, passant pels drets humans. Entre altres temes, s'abordaran la lactància, els processos traumàtics de separació, permisos maternals més dignes, cooperació amb dones de països en desenvolupament o emprenedoria.
"Són situacions molt reals que sovint no tenen la projecció social que haurien de fer", ha explicat Montse García, cap de l'Àrea d'Igualtat de l'Ajuntament. La literatura, l'art o la dansa com a eines de transformació social també tenen protagonisme a l'edició 2023 del Tetafest.
Lucoteca, jocs per a la canalla i servei de canguratge
Durant tot el festival, fins a les 20 hores, hi haurà ludoteca i jocs per a la canalla, amb un servei de canguratge totalment gratuït. "La conciliació i el dret al descans estan al centre de les polítiques de la Conselleria de Feminismes", ha recordat Pastó.En la programació també destaca la presentació de la campanya del Servei Integral d'Atenció a la Dona, 'Trenca la norma, comparteix la regla', a la ‘sextruck' de la Cooperativa Magrames, orientada a trencar els tabús de la menstruació.
Tota la recaptació de les barres i de l'arròs solidari, que anirà a càrrec del xef amb estrella Michelin, Pep Moreno (Deliranto Salou), anirà destinada al voluntariat de l'associació Heroïnes Anònimes, que se centra en l'atenció a dones que pateixen violència.
La programació
La Mala Rodríguez serà la cap de cartell del triple concert, amb les artistes Mabel Flores i Samantha Hudson, que el pròxim divendres 2 de juny obrirà la segona edició del Teta, el festival feminista i LGTBIQ+ de Tarragona, que aquest 2023 augmenta el seu impacte i arriba amb un programa de primera línia.Durant la tarda del divendres 2 i tot el dissabte 3 de juny estan previstes més d'una quinzena d'activitats al Camp de Mart: monòlegs, espectacles de màgia, concerts, tallers, jocs i un arròs solidari formen part de dos dies molt intensos.
Les monologuistes Pepi Labrador, Maga Paiva o Daniela Padrón, juntament amb artistes emergents com el jove grup de Tarragona Maatkara, la cantant i violinista Laia Masdeu, o la rapera Miss Raisa completen un cartell molt interessant.