Els casals d'estiu del Vendrell i Coma-ruga reforcen la seva aposta per la inclusió

Enguany hi ha 55 infants i joves amb necessitats educatives especials i una setantena de beques

Publicat el 05 de juliol de 2022 a les 14:18

Els casals d'estiu del Vendrell i Coma-ruga tornen a fer una aposta decidida per la inclusió dels infants i joves del municipi. Com l'any passat, s'han ofert beques per a infants d'entre tres i disset anys que formen part de famílies en seguiment pels Serveis Socials. Aquest 2022 s'han ofert una setantena de beques perquè puguin gaudir dels diferents casals.

 

De la mateixa manera, als casals hi ha un total de 55 infants i joves amb necessitats educatives especials. Per això s'ha dotat aquests espais d'un equip de 25 vetlladores i vuit monitors de suport per acompanyar-los. Com a novetat, també s'ha contractat una coordinadora de vetlladores per millorar l'organització.

 

Aporta perquè ningú es quedi enrere

L'Ajuntament destina 30.000 euros per poder oferir aquesta atenció especialitzada. La regidora d'Ensenyament, Sílvia Vaquero, ha agraït la tasca de la comissió inclusiva, que forma part del Pla Educatiu d'Entorn. De la mateixa manera, es compta amb la col·laboració del Consell Comarcal del Baix Penedès, ja que hi ha sis nens d'altres municipis de la comarca. 

 

L'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha destacat que aquesta és una oferta amb la qual es vol que ningú «es quedi enrere». Segons Martínez, aquests espais permeten als infants «continuar aprenent, creixent i jugant amb els mateixos drets i condicions».

 

Casals al Vendrell i a Coma-ruga

Aquest estiu, el municipi del Vendrell compta amb els casals de l'esplai Zig-Zag i els de l'Associació Trèvol. Els primers tenen lloc a l'escola Àngels Garriga del Vendrell, mentre que els segons es fan a l'escola Coma-ruga. Hi ha diverses ofertes segons l'edat, per a uns casals que s'allarguen fins a finals d'agost.

 

Al Vendrell també es compta amb el casal Pira't per a joves d'entre tretze i setze anys, que s'allarga fins al 22 de juliol. A l'última setmana, es fa una sortida amb una nit d'acampada al Montmell.