Alumnes de dos cicles formatius de l'Institut Vidal i Barraquer de Tarragona han col·laborat amb el centre cívic de Torreforta per traçar un projecte de préstec de bicicletes públic. La iniciativa sorgeix d'una tasca inicial de reparació d'aquest tipus de vehicles per part de joves extutelats que treballaven com a conserges. Tot i que el seu contracte va finalitzar a finals d'any, van estar a temps de reparar 15 bicicletes que ara són gestionades pels centres cívics i que es van oferir al cicle d'Animació sociocultural i turística, així com al cicle de màrqueting i publicitat, per tal que dissenyessin un projecte que després l'Ajuntament de Tarragona es veuria obligat a entomar.
Durant la presentació del projecte, el regidor de Mobilitat, Xavier Puig, ha volgut destacar que aquesta és una altra de les propostes encarades a "incentivar l'ús" de la bicicleta i alhora fomentar el "reciclatge". "Quasi tothom té una bici aparcada en algun lloc", ha destacat. Precisament els centres cívics faran aviat una campanya per tal que la ciutadania pugui donar bicicletes que no facin servir, s'hagin de reparar o no, fins i tot peces que puguin fer servei. Aquestes donacions, ara per ara, es centralitzaran al centre cívic de Torreforta i a la deixalleria.
Un cop es posi en marxa el servei, previst per abans que s'acabi el curs escolar vinent, el manteniment es farà a través de plans d'ocupació. El projecte, anomenat "Civicleta", està plantejat de la mateixa manera que el préstec de llibres a les biblioteques. En aquest sentit, no està definit encara quin és el termini en el qual es podran fer servir, si unes hores, dies o setmanes, però sí que hi ha ideada una aplicació en què es podrà consultar la disponibilitat de les bicicletes.
La presentació de la Civicleta ha comptat amb l'assistència del director de l'Institut Vidal i Barraquer, alumnes del mateix centre, així com l'alcalde Pau Ricomà, la regidora de Centres Cívics, Paula Varas, i el regidor de Mobilitat, Xavier Puig. Precisament Ricomà ha aprofitat aquest dia per donar una bicicleta.
Els centres cívics de Tarragona recullen bicicletes per iniciar un nou servei de préstec
Per ara les previsions són posar en marxa el "Civicleta" abans que s'acabi el curs vinent
Publicat el 15 de febrer de 2023 a les 12:09
Et pot interessar
-
Societat Arriba la 54a edició de la Festa de la Verema de la DO Conca de Barberà a l'Espluga de Francolí
-
Societat El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta l'estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp
-
Societat Adjudiquen les obres de construcció d'un dipòsit per evitar desbordaments al canal de la Móra de Tarragona
-
Societat Tarragona instal·larà 28 càmeres de videovigilància a la Part Alta, Rambla Nova i Via Augusta
-
Societat Surt a licitació la reordenació urbanística del carrer dels Filadors de Torredembarra
-
Societat L'Espluga de Francolí reclama a la Generalitat de Catalunya substituir el pont de la Font Baixa