Un centenar llarg de treballadors enginyers s’han concentrat aquest dijous al migdia a les portes de Lear Engineering Valls. Protesten perquè després d’un any negociant el conveni laboral, l’empresa ha retrocedit en algunes qüestions, segons el comitè d’empresa.
Reclamen una pujada salarial conforme a l’IPC, així com regular el teletreball, una modalitat que la direcció no vol incloure en el conveni, ha assegurat la presidenta del comitè, Montse Piñol. Aquest dijous a la tarda, els representants sindicals es reuniran de nou amb els responsables de l’empresa mentre mantenen la convocatòria d’una manifestació el pròxim 30 de novembre al polígon de Valls i avisen d’una possible vaga.
Torna la tensió
La presidenta del comitè d'empresa ha explicat que s'han reunit en disset ocasions amb la direcció de l'empresa durant el darrer any sense que s'hagi assolit cap acord en els "punts forts" del conveni. En concret, les negociacions estan encallades en l'increment salarial i la regulació del teletreball. Segons Piñol, la darrera oferta de la companyia està "molt lluny" de l'IPC i conseqüentment suposa una pèrdua de poder adquisitiu de la plantilla.
«L'altra part de l'empresa, que és Holding Spain - amb un altre comitè i una altra negociació- havien arribat a un acord d'increment salarial d'un 4% i 6%, és a dir, d'un 10%. En canvi, nosaltres el màxim que ens han ofert era el 8,5%», ha lamentat.