El pic de la sisena onada és tot una incògnita. Les dades epidemiològiques que facilita el Departament de Salut cada dia no auguren un final pròxim. En els darrers dies s'han registrat rècords de nous contagis arreu de Catalunya superant la xifra de 50.000 persones amb un resultat positiu per PCR o TA.
Tot i això, l'optimisme no s'ha perdut. El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, i la directora de Salut Pública, Carmen Cabezas, assenyalaven que està ben a prop. La principal dada que agafaven per continuar visualitzant la baixada de la sisena onada és la positivitat en els últims set dies, la qual aquest dijous se situava en un 22,63 % de resultats positius.
Els experts en epidemiologia, tot i ser prudents, també veuen l'inici del descens de la sisena onada ben a prop. Un cop a la ciutadania protagonitzat per la variant òmicron i el seu elevat grau de contagi.
L'epidemiòloga Alba Vilajeliu, en declaracions a Catalunya Ràdio, ha pronosticat el principi del final de la sisena onada. Unes explicacions que han arribat després de la primera nit sense toc de queda i amb la Generalitat que revisarà setmana a setmana les restriccions que encara hi ha.
«No serà immediata»
Alba Vilajeliu ho ha afirmat, però és prudent. L'epidemiòloga ha dit que, probablement, a partir de la setmana que ve comenci la baixada de la sisena onada però ha alertat que «no serà immediata» i durarà setmanes.
[tweet]1484426895861166084[/tweet]
En declaracions a Catalunya Ràdio, l'experta ha recordat que s'ha arribat a un nombre de contagis molt elevat. En aquest sentit, ha afegit que la previsió és que el nombre de casos continuï molt elevat i que encara hi hagi impacte en hospitalitzacions i morts.
Ha indicat que al gener i al febrer caldrà continuar mantenint molta prudència, tot i que ha afegit que els propers mesos es pot estar en millor situació i valorar les mesures. Unes mesures que el Govern català revisarà cada setmana per adaptar-se a la situació epidemiològica.
Així mateix, Alba Vilajeliu ha demanat també «contextualitzar» la situació a les escoles amb la irrupció de la variant òmicron.