Els greus aldarulls a Valls durant l'estiu creen un perillós gir polític al municipi

La plataforma política VOX Valls, que concorrerà per primera vegada a les eleccions municipals, fa dies que llença missatges incendiaris a la xarxa

Publicat el 08 de setembre de 2022 a les 04:00

El clima d’inseguretat latent durant l’estiu ha trastocat la quotidianitat de la capital de l’Alt Camp. Els robatoris, els incendis de cotxes, les amenaces, les baralles i les agressions han esdevingut l’ordre del dia dels darrers mesos, fins al punt que la situació ha generat un col·lapse sense precedents a la ciutat.

 

Alhora, tot i que els cossos policials han dut a terme diferents operacions per tal d’identificar i detenir els autors dels fets, en la majoria de casos els arrestats han tornat al carrer 24 hores després, per ordre del jutge. Aquesta realitat ha generat un clima de frustració entre els mateixos agents, i també entre el veïnat, que titllen la situació de «despropòsit i fruit d’una mala gestió administrativa».

 

De fet, la Policia Local de Valls ha emès un comunicat en el qual assegura que es troba «al límit i desbordada pels darrers successos». Al mateix temps, els agents, tot i fer la seva feina, exposen que se senten frustrats i impotents quan el jutge decideix posar en llibertat els detinguts, que en la majoria de casos són reincidents i altament conflictius.

Mossos en una detenció
Imatge d'un dels moments de l'operatiu a Valls | Mossos d'Esquadra

«Aviat entrarem a l’Ajuntament»

Aquest context també ha fet aflorar un relat del tot perillós quant a la convivència comunitària i al bé comú. Es tracta de la validació, per part de la ciutadania, de discursos xenòfobs impulsats per partits polítics radicalitzats que apunten la immigració com a única causa de la inseguretat actual.

 

En aquest sentit, la plataforma política VOX Valls, que concorrerà per primera vegada a les eleccions municipals del proper mes de maig, fa dies que llença missatges incendiaris a la xarxa assenyalant el suposat origen dels darrers successos: «Des dels nostres inicis, a VOX, sempre hem denunciat quines serien les conseqüències d'una immigració descontrolada i d'unes lleis laxes i que afavoreixen la delinqüència. Avui els veïns i comerciants de Valls patim en primera persona aquesta delinqüència», expliquen.

 

Vox assegura que la inseguretat a la ciutat s’està expandint com un virus. «Volem enviar tot el nostre suport als veïns que han denunciat a VOX que uns MENAS de la zona van produir les darreres baralles amb armes blanques. Ben aviat serem a l'Ajuntament de Valls per aportar noves propostes sobre seguretat i altres problemàtiques i necessitats de la nostra ciutat», exposen des del partit.