Les campanyes agrícoles s'han avançat a causa de la sequera i això vol dir que els cossos de seguretat ja s'han posat a treballar en la vigilància dels camps per tal que no hi hagi, tal com sol ser habitual, robatoris especialment de garrofa, oliva i fruits secs al Camp de Tarragona. La DUN, declaració agrària que fan els pagesos per garantir la traçabilitat del producte, és una eina que havia estat "dissuassòria" per als lladres, però recentment han detectat que algunes DUN no són del tot "realistes", ja que fins i tot es declaren terrenys erms com a terrenys plens de garrofers.
Aquesta és la reivindicació que han dut els pagesos en la reunió que es va a l'inici de la campanya, a començaments d'agost, després de diversos anys. Mossos d'Esquadra, Agents Rurals, i els sindicats Unió de Pagesos i JARC s'han reunit amb el delegat del Govern, Àngel Xifré, per preparar un dispositiu de control que serà semblant al de l'any passat, mitjançant els cossos de seguretat locals i patrullatges en les diferents comarques. Fins ara, segons Unió de Pagesos, en aquesta campanya s'haurien produït ja "7 o 8 robatoris" tant al Tarragonès com al Baix Camp.
Tot i valorar positivament les dues parts la feina feta fins al moment, el control de la DUN podria ser clau per acabar d'enxampar els lladres i l'entrada fraudulenta a cooperatives de garrofa robada. "No podem desmerèixer la DUN", ha explicat la directora dels Serveis Territorials d'Acció Climàtica, Glòria Tibau, que ha promès fer més controls dels cultius declarats. Alhora, el delegat Àngel Xifré ha insistit en la necessitat de denunciar aquests incidents: "Si no hi ha denúncies no hi ha fets", ha comentat".
Els pagesos de la garrofa reclamen a la Generalitat que hi hagi DUN «més realistes» per enxampar els lladres
Aquest dijous s'han reunit representants d'Unió de Pagesos, JARC, Mossos d'Esquadra i Agents Rurals amb el delegat Àngel Xifré
Publicat el 10 d’agost de 2023 a les 13:57
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024