Aquesta setmana, l'Empresa Municipal Mixta d'Aigües de Tarragona (Ematsa) ha començat unes cales de prospecció arqueològica per a la definició del projecte per a la construcció del nou col·lector d'aigües pluvials a la Part Baixa. Es tracta d'una gran galeria que recollirà l'aigua provinent de la pluja i millorarà la capacitat de drenatge actual de la zona en cas de forts aiguats. Les tasques es duen a terme en quatre punts del carrer Xavier Montsalvatge i es fan de manera consecutiva. S'obren espais d'uns dos metres de profunditat en cada punt per dur a terme l'estudi arqueològic de la zona.
La durada prevista de les actuacions és de dues setmanes. En aquest sentit, mentre es fan les cales, han quedat anul·lades les places d'estacionament del carrer Xavier Montsalvatge, mentre que el carrer Josep Maria Malato s'ha tallat al trànsit en el tram afectat i s'ha habilitat el pas a les places reservades.
Obres del passeig Torroja
D'altra banda, Ematsa ha informat que el dia 19 de setembre es reobrirà totalment al trànsit el passeig Torroja un cop instal·lada la nova canonada d'abastament de l'entorn de la Part Alta. Després de les festes de Santa Tecla es faran les dues fases restants que suposen intervencions en tres punts dins la Part Alta i el tram de l'avinguda Catalunya davant del Camp de Mart. Totes aquestes actuacions formen part de l'obra de renovació i nou traçat de les canonades principals d'abastament de l'entorn de la Part Alta.
L'adequació facilitarà la interconnexió de les xarxes de subministrament de la ciutat i aportarà una major resiliència al sistema per garantir el servei essencial d'aigua. La data prevista de finalització de totes les actuacions és a finals del mes de desembre. L'alcalde i president d'Ematsa, Rubén Viñuales, ha explicat que "les obres que s'estan realitzant actualment són fonamentals per garantir un subministrament d'aigua de qualitat i un sanejament òptim per a la ciutadania".