El barri del Serrallo, a Tarragona, ha viscut avui el seu primer dia amb la zona verda en funcionament. Concretament, la decisió consensuada entre l'associació de veïns i l'Ajuntament afecta tres carrers: Salou, Lepant i Sant Joan, mentre que la resta es manté en zona blanca. Els parquímetres no havien arribat encara a l'altra banda de la via del tren, per la qual cosa és una autèntica novetat tant per als residents com per als visitants al barri, acostumats a aparcar gratuïtament.
Segons David Martí, president de l'associació de veïns, la decisió es va prendre en assemblea perquè el barri s'havia convertit en "un pàrquing dissuassori". Després de "molt de temps parlant" van arribar a la conclusió que calia circulació de vehicles, ja que algunes persones feien servir aquests carrers per deixar el cotxe al matí i anar a treballar a Tarragona.
La zona verda es va començar a pintar la setmana passada i durant alguns dies els veïns van haver de deixar els seus vehicles en altres indrets propers. El sector 5 de la zona verda, però, ja es pot fer servir amb tranquil·litat, i per als empadronats comptarà amb una tarifa reduïda de 40 cèntims al dia, donant-se d'alta prèviament amb un pagament únic de 15 euros. Els que no visquin al Serrallo hauran de desemborsar, en canvi, 4 euros cada 2 hores. Els diumenges i els dies festius, tal com sol ser habitual, serà gratuït per a tothom.
El barri també és a l'espera del projecte definitiu de convertir els dos carrers principals, Gravina i Sant Pere, en dos vies exclusivament per a vianants mitjançant una plataforma única. El pressupost de l'obra podria arribar als 600.000 euros, si bé encara s'ha de presentar públicament i aconseguir-ne el finançament, que es va assegurar que podria arribar a través dels fons Next Generation.
En marxa la zona verda del Serrallo, la primera al barri
Els carrers de Sant Joan, Lepant i Salou tenen ja instal·lats els parquímetres
ARA A PORTADA
-
-
«Faig el que m’apassiona i això comporta portar el nom de Montbrió per tot arreu, viatjar i conèixer altres cultures» Sandra Pérez
-
-
La Policia Local de Valls identifica els primers autors d’abocaments al Polígon Industrial TarragonaDigital
-
Ajuntament i veïnat de Roda de Berà reclamen l'aturada immediata de la instal·lació de pantalles acústiques TarragonaDigital
Publicat el 20 de juny de 2022 a les 12:51
Et pot interessar
-
Societat Refresca't de la calor de l'estiu amb la ruta per les fonts singulars i emblemàtiques de l'Espluga de Francolí
-
Societat Consulta la xarxa de refugis climàtics de Valls per no passar calor durant l'estiu
-
Societat Les obres a la Necròpolis de Tarragona afectaran la mobilitat a l'avinguda Ramón y Cajal durant sis mesos
-
Societat Milloren el pas de peixos i el punt de control de l'aigua al riu Francolí a Montblanc
-
Societat Impulsen obres de millora i consolidació del Castell de Querol, originari del segle X
-
Societat Cambrils transforma la Casa del Mar en un nou espai per a serveis de teràpia ocupacional