Europa diu ara que estudiarà «en profunditat» un dels efectes de la vacuna Covid

El regulador no ha vist fins ara «un vincle» entre els vaccins i els sagnats abundants o l'absència de la menstruació

Publicat el 11 de febrer de 2022 a les 13:57

Els efectes secundaris de la vacuna de la covid-19 han estat diversos des que es van començar a administrar les dosis. Un d'ells, és l'alteració de la menstruació a les dones. Un estudi dels EUA constatava que el vaccí causava un retard temporal en el període de les dones després de posar-se la vacuna.

 

Una alteració que s'assenyalava com a temporal i sense conseqüències, però que en un primer moment molts especialistes van posar en dubte. L'estudi impulsat pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units va fer canviar el paradigma.

 

I és que sí, l'estudi demostrava que les dones vacunades poden tenir, de mitjana, un retard una mica inferior a un dia al patró mensual de període menstrual. Per tot plegat, es vol estudiar en profunditat aquestes irregularitats que causa en la menstruació.

 

Muntatge de la vacuna i una dona amb dolor.
El regulador no ha vist fins ara «un vincle» entre els vaccins i els sagnats abundants o l'absència de la menstruació | CatalunyaDiari

 

L'EMA ho estudiarà

L'Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) estudiarà «en profunditat» si les vacunes contra la covid-19 causen irregularitats menstruals.

 

El regulador europeu ha comunicat aquest divendres que el comitè que analitza els riscos dels medicaments ha decidit aprofundir en aquesta qüestió després «d'avaluar les proves disponibles».

 

[tweet]1492104236133453835[/tweet]

 

Fins ara, l'EMA no ha vist que hi hagi «un vincle causal» entre els vaccins de Pfizer i Moderna i els casos de sagnat abundant o absència de la menstruació dels quals han informat algunes dones.

 

El regulador europeu ha pres la decisió d'aprofundir més en l'anàlisi després que més dones hagin comunicat alteracions menstruals i per les conclusions de nous estudis que aborden aquesta qüestió.